.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

شعر

قـول داده ام....

گــاهـــے،هـــر از گـــاهـــے

فانـوس یـادت را بـے چـراغ و چـلـچـله

روشـن کـنـم

خیالت راحت، مـــن ھمان مــنـم

هـنوز هـم در ایـن شـبـهاے

بے خـواب و بـے خاطـرہ

میـان ایـن کـوچـه هـاے تـاریـک پـرسـہ مـیـزنـم

امـا بـه هـیـچ 

سـتاره ی دیـگری سـلام نـخـواهـم کـرد

خیـالت راحــت......

تاثیر ماه روی سلامت انسان

از گفته ها تا واقعیت


آیا میدانید ماه زیبا چقدر روی سلامت بدن ما تاثیر میگذارد؟ آیا میدانید که ماه میتواند روی سلامت روانی ما تاثیر گذاشته، باعث بیخوابی و حتی باعث رشد سریع تر موها شود؟ اگر میخواهید با اثرات این جرم نورانی و درخشان بیشتر آشنا شوید با ما همراه شوید و مطالعه ی این مطلب را از دست ندهید.



در فرهنگ لغات، ماه را جرم آسمانی نسبتا بزرگی تعریف کرده اند که شبها به صورت لکه ی روشن بزرگی از زمین دیده میشود و هر 29 تا 30 شبانه روز یک بار به دور زمین میگردد. اما برای ما که سر به آسمان میبریم و ماه را تماشا میکنیم دیگر اهمیتی ندارد این جرم چیست و چقدر از زمین فاصله دارد. ما زیبایی اش را میبینیم و درخشندگی اش را. در ادبیات ما ماه نماد زیبایی است و هرآنچه قشنگ و دلنشین است ماه خوانده میشود. البته این از قدرت و توان شاعران و نویسندگان ایرانی بر میاید که ذائقه ی ادبی ما را با این تشبیه وفق داده اند. اما براستی در دل آسمان تاریک، ماه همان زیبای بلامنازعی است که سخاوتمندانه به روی افرادی که همواره سر به آسمان دارند لبخند میزند.



ماه باعث رشد موها می شود

برای تقویت موها و رشد سریع آنها یعنی 1.5 تا 1.8 سانتی متر در ماه، باید موها را زمانیکه قرص ماه کامل است کوتاه کرد. می پرسید چرا؟ سلامت مو بستگی به این دارد که خون در پوست سر به خوبی جریان داشته باشد تا مواد مغذی کافی به سلولها برسد. قدرت جاذبه ی ماه به همان شیوه ایی که باعث وقوع جزر و مد دریاها می شود، روی مایعات درون بدن به ویژه خون تاثیر می گذارد. در واقع ماه کامل با اتساع شرایین باعث افزایش قطر داخلی مویرگها می شود. به این ترتیب خون بهتر جریان می یابد و مواد مغذی لازم برای سلولها بهتر تامین می شود. 

ادامه مطلب ...

چگونه پوستی لطیف و صاف داشته باشیم؟


شما می‌توانید در وسط روز صورت خود را بشویید و دوباره کرم ضدآفتاب را بمالید. این نکات را بخوانید تا پوستی زیبا داشته باشید .

1- موقع بیرون رفتن از منزل، به صورت خود کرم ضدآفتاب بزنید
شما می‌توانید در وسط روز صورت خود را بشویید و دوباره کرم ضدآفتاب را بمالید. از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بیشتر از ۳۰ استفاده کنید. پوست شما درحالی‌که سوار ماشین هستید یا در خیابان راه می‌روید، توسط نور خورشید تخریب می‌شود. پس به زمستان یا تابستان کاری نداشته باشید و از همین حالا کرم ضدآفتاب را بزنید تا پوستی روشن و صاف داشته باشید. 

ادامه مطلب ...

ای تیر غمت را دل عشّاق نشانه...

تاکی به تمنای وصال تو یگانه         اشکم شود،از هر مژه چون سیل روانه
خواهد به سر آید، شب هجران تو یانه؟         ای تیر غمت را دل عشاق نشانه
جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه


ادامه مطلب ...

کدام قرص برای کدام درد خوب است؟

  درد را از هر طرف بنویسی درد است.» این جمله را شاید بارها شنیده باشید. درد که بیاید فرقی نمی‌کند از کجا شروع ‌شود و کجا را درگیر کند مهم آن لحظه‌ای است که به دنبال یک قرص مسکن تمام خانه را زیر و رو می‌کنید. همان طور که درد جزء جدا نشدنی زندگی است مسکن‌ها هم نقش روزانه خود را ایفا می‌کنند.

ادامه مطلب ...

تمیزترین کشورهای دنیا از نگاه گردشگران

چهار کشور در دو قاره عنوان تمیزترین کشورهای دنیا از نگاه گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.
سایت «تریپ ادوایزر» در گزارشی که براساس یک نظرسنجی اینترنتی تنظیم شده، چهار کشور در دو قاره‌ی اروپا و اقیانوسیه که همواره در حفظ محیط‌زیست بهترین عملکرد را داشته‌اند را به عنوان تمیزترین کشورها برای گردشگران معرفی کرده است.
نکته‌ی جالب توجه عدم قرار گرفتن سه مقصد برتر گردشگری جهان، فرانسه، اسپانیا و انگلیس در جمع چهار کشور تمیز از نگاه گردشگران است. بر این اساس تمیزترین کشورهای دنیا برای گردشگران عبارتند از:

فنلاند

کشور اروپایی «فنلاند» در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در جذب گردشگر داشته و به مقصد گردشگران کشورهای مختلف جهان، به ویژه کشورهای آسیایی تبدیل شده است. مقصد اصلی گردشگران فنلاند شهر زیبای «هلسینکی» پایتخت این کشور است. این در حالیست که در منطقه‌ی‌ «لاپلند» در شمال فنلاند با هتل‌های اسکیمویی نیز در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری این کشور تبدیل شده‌اند. تابستان‌های فنلاند که بیش از 80 درصد مساحت‌اش پوشیده از جنگل است، بسیار درخشنده و زمستان‌های آن بسیار تاریک است..

ادامه مطلب ...

سخنی از جبران خلیل جبران

از مترسکی سوال کردم:آیا از تنها ماندن در این مزرعه بیزار نشده‌ای ؟

پاسخم داد : در ترساندن دیگران برای من لذتی به یاد ماندنی است پس من از کار خود راضی هستم و
هرگز از آن بیزار نمی‌شوم!
اندکی اندیشیدم و سپس گفتم : راست گفتی! من نیز چنین لذتی را تجربه کرده بودم!
گفت : تو اشتباه می کنی!
زیرا کسی نمی تواند چنین لذتی را ببرد مگر آنکه درونش مانند من با کاه پر شده باشد!!!
جبران خلیل جبران