.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

بهار آمد؛ با آلرژی فصلی چه کنیم؟


  با‮ ‬شروع‮ ‬فصل‮ ‬بهار، بسیاری‮ ‬از‮ ‬افراد‮ از‮ ‬عطسه‮ ‬و‮ ‬سرفه‌های ‬مکرر، خارش‮ ‬چشم‮ ‬و‮ ‬آب‮ ‬ریزش‮ ‬بینی‮ رنج‮ ‬می‮برند‮ و‮ ‬گله‮ ‬دارند‮.

آنها‮ ‬در‮ ‬گفت‌و‮‬گو‮ ‬با‮ ‬دوستان‮ ‬خود‬، براین‮ ‬نکته‮ ‬تأکید ‬دارند‮ ‬که‮ با‮ ‬شروع‮ ‬بهار‮، این‮ ‬علائم‮ همواره‮ ‬با‮ ‬آنهاست‬، به‮ ‬طوری‮ ‬که‮ ‮ ‬در‮ بعضی‮ ‬از‮ ‬روزهای‮ ‬این‮ ‬فصل‬، ترجیح‮ ‬می‮‬دهند‮ ‬از‮ ‬منزل‮ ‬خارج‮ ‬نشوند و‮ ‬از‮ ‬زیبایی‬ها‮ ‬و‮ ‬شگفتی‬های‮ ‬خلقت‮ ‬خداوند‮ ‬در‮ ‬فصل‮ ‬بهار کمتر‮ ‬استفاده‮ ‬کنند‮. ‬آنها‮ ‬حتی از‮ ‬رفتن‮ ‬به‮ ‬پار‬ک‮ ‬و‮ ‬قدم‮‌‬زدن‮ ‬در‮ ‬آن‮ پرهیز‮ ‬می‬کنند‮ ‬و‮ ‬ترجیح‮ ‬می‬دهند‮ ‬کمتر‮ ‬از‮ ‬فضای‮ سبز‮ ‬و‮ ‮ ‬طبیعت‮ ‬زیبای‮ ‬بهاری‮ بهره‮‌‬ببرند‮.‬ این‮ ‬گروه‮ ‬که‮ ‬تعداد‮ ‬آنها‮ ‬کم‮ ‬نیست‮، آلرژی‮ ‬‬یا‮ ‬حساسیت‮ ‬فصلی‮ ‬دارند‮. اینکه‮ ‬آلرژی‮ ‬فصلی چیست‬؟ چه‮ ‬علائمی‮ ‬دارد؟ و‮ ‬از‮ ‬همه‮ ‬مهم‌تر، چه‮ ‬غذاهایی عوارض‮ ‬آن‮ ‬را‮ ‬تشدید‮ ‬کرده‮ ‬‬یا‮ ‬کاهش‮ ‬می‮‬دهد‌، محورهای‮ ‬گفت‬و‬گوی‮ همشهری‬ با‮ ‬دکتر‮ ‬منصور‮ ‬رضایی، متخصص‮ ‬تغذیه‮ ‬و‮ ‬عضو‮ ‬هیأت‮ ‬علمی‮ ‬دانشگاه‮ ‬علوم‮ ‬پزشکی‮ شهید‮ ‬بهشتی‮ ‬است‮.

 

ادامه مطلب ...

بهتـرین لحظات زندگی از نگاه چارلـی چاپلیــن


To fall in love
عاشق شدن

To laugh until it hurts your stomach
آنقدر بخندی که دلت درد بگیره


To find mails by the thousands when you return from a vacation

بعد از اینکه از مسافرت برگشتی ببینی هزار تا نامه داری

ادامه مطلب ...

از چه سنی میتوانیم گوش نوزاد را سوراخ کنیم؟

مجله آمریکایی مراقبت بالینی از پوست طی یک مطالعه ای که انجام داده اظهار کرد که 20 درصد سوراخهایی که در بدن ایجاد می شود مثل سوراخ گوش می تواند عامل سرایت عفونت باشد . حفره های اضافی که در پوست ایجاد می شود می توانند آلودگی را از طریق پوست به داخل بدن منتقل کنند یا حتی به افراد دیگر سرایت دهند .

ادامه مطلب ...

اگر شکم بزرگی دارید، اینطوری لباس بپوشید!



اگر شما هم از داشتن شکمی بزرگ رنج می‌برید، چاره اول مشکلتان این است که سعی کنید با ورزش و پیاده‌روی روزانه و مستمر، شکمتان را کوچک کنید. اما چاره دومش این است که موقع لباس پوشیدن، حواس‌تان به توصیه‌های زیر هم باشد...
 قبل از هر توصیه‌ای، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که مد همیشه تغییر می‌کند اما لباسی که اندام شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد تغییر زیادی نخواهد کرد.
پوشیدن لباس‌های متناسب با جثه و اندام خودمان، هنری است که همه باید آن را بیاموزیم. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که اندازه‌های طبیعی بدن از چارچوب استاندارد خود خارج ‌شوند و مشکلاتی در پوشیدن لباس‌های دلخواه ایجاد ‌کنند. یکی از این مشکلات، بزرگی شکم و پهلوها و تجمع بیش از حد چربی در این منطقه است.


ادامه مطلب ...

7 درمان برای سرماخوردگی

در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ،  تهیه و میل کنید.

آب ریزش بینی، بی حالی، کیپ شدن دماغ و غیره از علائم شایع سرماخوردگی است که احساس ناخوشایند به همه می‌دهد. در این مقاله چند روش سریع برای درمان این علائم ارائه می‌دهیم.

مایعات گرم زیادی بنوشید
نوشیدن آب، بدن را تمیز می‌کند. در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند. لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود.
در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.
سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می‌کند. توصیه می‌کنیم شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می‌دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.


ادامه مطلب ...