.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

راز عشق


آغاز من ، تو بودی و پایان من تویی

آرامش پس از شب توفان من تویی

حتی عجیب نیست، که در اوج شک و شطح
زیباترین بهانه ایمان تویی
احساسهایی از متفاوت میان ماست
آباد از توام من و ، ویران من تویی
آسان نبود گرد همه شهر گشتنم
آنک ، چه سخت یافتم :” انسان ” من تویی
پیداست من به شعله تو زنده ام هنوز
در سینه من ، آتش پنهان من تویی
هر صبح ، با طلوع تو بیدار می شوم
رمز طلسم بسته چشمان من تویی
هر چند سرنوشت من و تو ، دوگانگی است
تنهای من ! نهایت عرفان من تویی

این کارها را با پوست خود نکنید!

پوست بعنوان یک سد محافظتی برای بدن عمل می کند و بزرگترین عضوآن به شمار می رود. این عضو جلوی عوامل مهاجم خارجی را گرفته و از بدن دربرابر تغییرات دمای محیط و نورآفتاب محافظت می کند. بعضی چیزها پوست را ضعیف و ظاهر آن را زشت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز دکتر فرشید دبیرزاده به برخی کارهایی که برای پوست شما مضرند اشاره می کند.

1 - فشار دادن جوش ها : فشار دادن جوشها در بیشتر موارد وضع پوست را بدتر می کند. این کار خیلی وسوسه انگیز است و بسیاری از افراد تصورمی کنند که با انجام آن ، جوش ها زودتر خوب خواهند شددرحالی که با این کار التهاب عمیق تر و وسیع تر شده و احتمال به جا ماندن جای جوش ( اسکار) بیشتر می شود.
بهتر است این کار را به متخصص پوست بسپارید یا به مراکز مراقبت از پوست مراجعه کنید. اگر بازهم اصراردارید که خود این کار را انجام دهید و ازچگونگی کار هم اطلاع دارید، از یک « کمدون اکسترکتور»1 استفاده کنید و تنها آن را برای کمدون های سرسفید یا سرسیاه به کار برید. به جوش های التهابی دست نزنید.
             

                                                  .

ادامه مطلب ...

بدلیجات ارزان قیمت و نامرغوب را نخرید


دکتر حسن اعتمادزاده در گفتگو باخبرنگار سامانه خبری«سلامت نیوز»اظهار داشت:«نیکل به کار رفته در بدلیجات سر دسته مواد و فلزات حساسیت زا است که با استفاده مکرر از این وسایل عوارض گوناگون پوستی در افراد ایجاد می‌شود.»
وی افزود:«رنگ و مواد شیمایی بکار رفته در بدلیجات غیر استاندارد با عرق کردن آزاد و از راه پوست جذب می‌شوند و ایجاد واکنش و حسایست می‌کنند.»
این متخصص پوست ومو تصریح کرد:«خارش شدید، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست، اگزما، ایجاد تاول و ترشح آب از ضایعه از جمله عوارض استفاده از بدلیجات با کیفیت پایین وارزان قیمت است که در صورت استفاده مکرر و بی توجهی می تواند پوست را دچار ترک و زبری همچون کف پا کند.»
اعتمادزاده گفت:«نیکل در مواد شوینده،لاک ناخن و بسیاری از مواد اطراف ما وجود دارد که در صورت استفاده مکرر از بدلیجات نامرغوب پوست را نسبت به همه این مواد حساس می‌کند و فرد به طور کلی در زندگی دچار ممنوعیت خواهد شد.»
وی ادامه داد:«به دلیل وجود رنگهای اکلیلی و مواد ترکیبی شیمایی، استفاده مکرر از این وسایل می‌تواند باعث مسمومیت در دراز مدت شود که با عوارضی نظیر اختلال در زندگی، ضعف، بی حالی و کسلی همراه است.»
این متخصص پوست ومو با بیان اینکه کارخانه های صاحب نام و معتبر در دنیا با رعایت موارد حساسیت زا بدلیجات مختلف را وارد بازار می کنند اظهار داشت:«به همین منظور به افراد توصیه می شود بدلیجات و وسایل زیبایی که تماس مکرر با پوست داردرا از مکانهای مطمئن و با مارکهای معروف خریدار خریداری کنند تا دچار ضایعات پوستی و حساسیت نشوند.»


منبع

توصیه‌های ضدِ سرطانی



سیگار را ترک کنید:کشیدن سیگار نه تنها می‌‌تواند احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهد، بلکه سبب ابتلا به سرطان دهان، کلیه و پانکراس (لوزالمعده) نیز می‌شود. بنابر این اگر آماده نیستید که سیگار را برای همیشه ترک کنید، حداقل میزان مصرف خود را کاهش دهید تا خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها کاهش یابد.

مصرف غلات را افزایش دهید : مصرف ۲ واحد یا بیشتر غلات غنی و کامل در طول روز می‌‌تواند تا ۴۰ درصد احتمال ابتلا به سرطان پانکراس و ۵۰درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. بررسی‌‌ها همچنین حاکی از این موضوع است که فیبر موجود در غلات می‌‌تواند از شما دربرابر ابتلا به سرطان کولورکتال حفاظت کند.

ادامه مطلب ...

یافته عجیب درباره دنیای افراد کوتاه و بلندقد


پژوهشگران سوئدی دریافتند: نگرش فرد نسبت به دنیای اطرافش به طرز عجیبی تحت تاثیر قد و اندازه بدنش قرار دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه کرمانشاه، بر اساس نتایج تحقیق به عمل آمده توسط محققان سوئدی انستیتوی کارولینسکا، افراد کوچکتر، اجسام را بزرگتر و فاصله‌ها را بیشتر تصور می‌کنند.

نتایج این پژوهش که به صورت آنلاین در PLoS ONE منتشر شد، نشان داد که بر عکس مورد اول، افراد بلند قد و قوی هیکل، فاصله‌ها را کوتاه‌تر و اجسام را کوچکتر می‌بینند.

هنریک ارسون، مسوول این طرح تحقیقاتی در این خصوص گفت: بدن‌های کوچک، دنیا را بزرگتر می‌بینند و بر عکس. در واقع، افراد بر اساس قد و اندازه بدنشان دچار توهم بزرگی یا کوچکی دنیای اطراف خود می‌شوند که این امر در نوع خود، تجربه‌ای عجیب محسوب می‌شود.

منبع