.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

انتخاب دوست به ژن افراد بستگی دارد


سلامت نیوز : تحقیقات نشان می‌دهد ژن افراد در انتخاب دوست آن‌ها مؤثر است.
محققان ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که در شواهد تجربی خود مجموعه ژنتیکی را کشف کردند که با روابط دوستی مرتبط است. استفاده از داده‌های 2 تحقیق مستقل که روی ژن افراد انجام شده این نتایج را نشان می‌دهد.

 به گزارش فارس، جزئیات این تحقیقات در مجله آکادمی ملی ساینس منتشر شده است و نشان می‌دهد که افرادی که معتاد به الکل هستند به دلیل وجود ژن " DRD2 " تمایل به پیدا کردن دوستانی همانند خودشان دارند.


ادامه مطلب ...

یاد از آن شب که چو گل در کاشانه من بودی

یاد از آن شب که چو گل
در کاشانه من بودی
هم پیمان من و
هم پیمانه من بودی
شده بود آن شب همه گلشن
چو بهاران خانه من
ز فروغ روی تو روشن
چو دلم کاشانه من
به ناز و دلبری ترانه میخواندی
ترانه های عاشقانه میخواندی
شمع خانه من بودی
هم پیمانه من بودی

شبی بود آن شب
چه شبی چون سحری
ندیدن در آن از غم دوران نظری
تو هم جان من هم جانانه من بودی
که هم پیمان و هم پیمانه من بودی

بگذشته از آن شب خوش
صدها شام دگر
آیا از این شبها که شود
ای مه بی تو سحر
بگذشته از آن شب خوش
صدها شام دگر
آیا از این شبها که شود
ای مه بی تو سحر
خوش آن که چون گنجی
در ویرانه من بودی
خوش آن که چون گنجی
در ویرانه من بودی
یاد از آن شب که چو گل
در کاشانه من بودی
هم پیمان من و
هم پیمانه من بودی
شده بود آن شب همه گلشن
چو بهاران خانه من
ز فروغ روی تو روشن
چو دلم کاشانه من
به ناز و دلبری ترانه میخواندی
ترانه های عاشقانه میخواندی
شمع خانه من بودی
هم پیمانه من بودی

عشق من . . . یادم کن گاهی


عشق من . . . یادم کن گاهی/

 که به دل دارم آهی/
 تو که از دردم آگاهی/
یه دنیا یه دنیا عاشقم من/
بدون که به عشقت صادقم من/
تو مست خویش و من مست عشقم/
اگه نباشی می میرم
بیا که عمر از سر گیرم/
 تا هستم . . ./ با یادت شادم/ آخه دل بر تو دادم/
 دیگه از غمها آزادم/
/ یه دنیا یه دنیا عاشقم من بدون که به عشقت صادقم من/
تو مست خویش و من مست عشقم/
اگه نباشی می میرم/ بیا که عمر از سر گیرم/
به انتظار دیدنت/ به لحظه رسیدنت/
داره پرپر می زنه/ از سینه ام پر می زنه/
ای چشمه حیات من/ فرشته نجات من/
شوق نفسهای منی/ همیشه رویای منی/

/ یه دنیا یه دنیا عاشقم من بدون که به عشقت صادقم من/

تو مست خویش و من مست عشقم/

 اگه نباشی می میرم/ بیا که عمر از سر گیرم/
عشق تو در قلب من/ هدیه جاودانه است/
برای زنده موندن/ قشنگترین بهانه است/
دوست داشتن تو مثل عطر خوش بهاره/ با تو نفس کشیدن پایان انتظاره
 یه دنیا یه دنیا عاشقم من/ بدون که به عشقت صادقم من/

 تو مست خویش و من مست عشقم/

اگه نباشی می میرم/ بیا که عمر از سر گیرم/

اگه نباشی می میرم/ بیا که عمر از سر گیرم


لینک دانلود آهنگ

تفاوت گریه در مردان و زنان


گریه در مردان با زنان تفاوت بسیاری دارد که در زیر به برخی از انان اشاره میکنیم


به گزارش سلامت نیوز این دلایل عبارتند از :

۱) زنان ۴ تا ۵ برابر بیشتر از مردان گریه میکنند.۵.۴ بار در ماه.

۲) دختران وپسران تا قبل از بلوغ به یک میزان گریه میکنند، چراکه ترشح هورمون پرولاکتین که باعث تحریک تولید اشک میشود به یک میزان در هر دو جنس تولید میشود.

۳) پس از بلوغ میزان ترشح پرولاکتین که در تولید و تناوب گریه موثر است در زنان ۶۰ درصد بیشتر از مردان میشود.

ادامه مطلب ...

دانشمندان اولین گونه حیوانی فناناپذیر جهان را شناسایی کردند.


این جانور یک گونه عروس دریایی موسوم به Turritopsis nutricula نام دارد که می‌تواند دوباره به مرحله اولیه پولیپ وارد شده و پس از جفت گیری، چرخه حیات خود را از ابتدا آغاز کند.

ادامه مطلب ...

تا چه اندازه خوشبخت هستید؟ + تست


خوشبختی موضوعی نسبی است. بعضی از ما اگر در غار زندگی کنیم راضی هستیم و برخی دیگر اگر در قصر باشیم باز هم ناراحت هستیم.

به گزارش سلامت نیوزدکتر فرناز عطائی متخصص روانپزشکی گفت : در تمام اعصار ، اندیشمندان درباره معنای خوشبختی بررسی کرده اند. راستی خوشبختی چیست ؟

وی با طرح سوالان زیر میزان رضایت شما را از زندگی ارزیابی میکند .به پرسشنامه زیر جواب بدهید تا جواب خود را بیابید.


اگر می خواهید بدانید که نسبت به دیگران چقدر خوشبخت هستید ، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید.

ادامه مطلب ...

بیش از نیمی از مردم روش صحیح مسواک زدن را نمی‌دانند!

یک دندانپزشک ترمیمی گفت: با وجود آموزش‌های فراوان بهداشت دهان و دندان بیش از نیمی از مردم هنوز روش مسواک زدن صحیح را نمی‌دانند.


به گزارش سلامت نیوز لیلا نصیری خانلر در گفت‌وگو با  فارس  اظهار داشت: برخی افراد با شدت بسیار مسواک را بر روی دندان و لثه‌های خود می‌کشند که منجر به خونریزی می‌شود و باعث صدمات سطحی به لثه می‌شود که این امر کاملاً اشتباه است.

* ناآگاهی روش مسواک زدن صحیح باعث عدم تمیزی دندان‌های آسیاب

نصیری خانلر افزود: بسیاری از افراد تنها به تمیز کردن دندان‌های جلویی و در نهایت دندان‌هایی که در ردیف مقابل دهان وجود دارد اکتفا می‌کنند و در بسیاری از مواقع دندان‌های آسیاب و عقب دهان خود را تمیز نمی‌کنند.

ادامه مطلب ...

بررسی علت بروز خستگی زودهنگام در زنان


مرکز تحقیقات سلامت زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقاله ای علل خستگی زودهنگام در زنان را مورد بررسی قرار داده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دراین مقاله که در نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه در چهارمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان ارائه شده است علتهای بروز خستگی زودهنگام در زنان به ویژه زنان شاغل که علاوه بر تامین قسمتی از مخارج زندگی باید وظایف مادری خوب و مهربان و زن پرانرژی را به خوبی ایفاء کنند را مورد بررسی قرار داده است .
دراین مقاله علت خستگی زنان کم خونی ،‌کم کاری تیروئید ،‌عفونت دستگاه ادراری ، مصرف کافئین زیاد ،‌رژیم غذایی نامناسب ،‌کمبود خواب ، بیماریهای قلبی و استرس را از جمله این علتها عنوان شده است .

ادامه مطلب ...