.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

فواید در آغوش کشیدن و بغل کردن برای سلامتی


بغل کردن مطمئناً احساس خیلی خوبی به شما می بخشد و شواهد نشان می دهد تاثیرات بسیار خوبی هم بر سلامتی ما دارد. در تحقیقی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت، محققان دریافتند که بغل کردن هورمون "اکسیتوسین" را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

درواقع، وقتی زوجین 20 ثانیه همدیگر را بغل می کنند، سطح اکسیتوسین در بدنشان که طی تولد بچه و شیردهی آزاد می شود، بالا می رود. افرادیکه در روابط عاشقانه هستند، بیشترین افزایش اکسیتوسین را دارند.

ادامه مطلب ...

باشگاه نیوکاسل 29 خرداد به یک ایرانی واگذار می شود


سرمایه گذار ایرانی مقیم امارات روز 29 خردادماه جاری باشگاه نیوکاسل انگلیس را خریداری می کند.

"سیروس محجوب" روزشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان مطلب فوق افزود: جلسه نهایی خرید باشگاه دسته اولی نیوکاسل انگلیس روز 29 خردادماه جاری با حضور "مارک اشلی" مالک باشگاه نیوکاسل و "علی دایی" سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در لندن برگزار می شود.

وی مبلغ پیشنهادی مسوولان باشگاه نیوکاسل را 170 میلیون پوند اعلام کرد و اظهار داشت: 70 میلیون پوند به خاطر بدهی های این باشگاه باید به طلبکاران پرداخت شود که در این جلسه دراین خصوص بحث و تبادل نظر خواهد شد.

ادامه مطلب ...

کشف ارتباط ژنتیکی میان بیماریهای قلبی و بیماریهای لثه و دندان


دانشمندان آلمانی در تحقیقات خود توانستند پیوند ژنتیکی میان بیماریهای قلبی و بیماریهای لثه و دندان را کشف کنند.

محققان دانشگاه کیل یک جهش ژنتیکی را شناسایی کردند که در افراد مبتلا به بیماریهای لثه و دندان و بیماران متاثر از سکته قلبی مشترک است.

به گفته این محققان بیماریهای لثه و قلبی مزمن فاکتورهای خطر خود را با هم به اشتراک می گذارند و به خصوص استعمال دخانیات، دیابت و چاقی مفرط از جمله فاکتورهای خطری است که در هر دو بیماری مشترک است.

ادامه مطلب ...

شما چه جور شخصیتی دارید؟ تست


آزمونی برای تعیین تیپ شخصیت شما

انواع و اقسام پرسشنامه‌های شخصیتی معتبر وجود دارند که می‌توانند ته‌وتوی شخصیت شما را بریزند روی کاغذ و شما را در شناخت بهتر خودتان یاری دهند. اما جالبی پرسشنامه‌ زیر به این است که علاوه بر رو کردن برخی ویژگی‌های شخصیتی‌ شما، می‌تواند پیش‌بینی کند که آیا شما مستعد بیماری‌های قلبی هستید یا نه! چرا؟ اول تست را بزنید؛ تا بعد!
کافی است در مقابل هر یک از 25 عبارتی که در زیر می‌خوانید، موافقت یا مخالفت خودتان را با «بله/خیر» مشخص کنید. تا جایی که می‌توانید، از «نمی‌دانم» اجتناب کنید. ناسلامتی شما می‌خواهید شخصیت خودتان را بشناسید!

ادامه مطلب ...

عکسهای دیدنی از 10 اعجـوبـه کوچک دنیا


بچه‌ها شخصیت جالب و عجیبی دارند، به نوعی که گاهی اوقات حرکات عجیب و غریب از خود نشان میدهند که باورش برای خیلیها مشکل است، گاهی اوقات آنان با وجود سن کم، دست به کارهای خارقالعادهای میزنند که باعث تعجب می‌شود و انسان را تا مرحله حیرت پیش میبرد درست مثل 10 بچهای که ما از آنان به عنوان اعجوبه یاد می‌کنیم، لطفا مطلب زیر را بخوانید.

1- کیم اونگ یونگ ، باهوشترین فرد دنیا


این فوق نابغه کره ای در سال 1962 به دنیا آمد و در حال حاضر باهوشترین فرد دنیا محسوب می‌شود. او در چهار سالگی میتوانست زبانهای ژاپنی، کرهای، آلمانی و انگلیسی را بخواند. در پنج سالگی سختترین مسئله‌های دیفرانسیل و انتگرال را حل میکرد و بهره هوشی بسیار بالا یعنی بالای 210 داشت. کیم از 3 تا 6 سالگی دانشجوی افتخاری دانشگاه هانگ یانگ بود و در 7 سالگی به «ناسا» دعوت شد. او در پانزده سالگی دکترای خود را گرفت.

ادامه مطلب ...

7 توصیه برای آنها ‌که آکنه دست از سرشان برنمی‌دارد

1 جوش‌های خود را فشار ندهید. این کار باعث تشدید آکنه و گسترش التهاب می‌گردد. فشار دادن جوش‌ها به ندرت لازم است ولی اگر لازم باشد که جوش‌های سر سفید و سر سیاه فشرده شوند این کار باید توسط متخصص انجام شود.


ادامه مطلب ...

حرکت به سمت جلو عملکرد مغز را تقویت می کند!

محققان هلندی معتقدند که شاید بهتر باشد ، اگر بار دیگر با مشکل و مسئله ای سخت مواجه شدید به جای توقف و ایستادن کمی به سمت عقب و به حالت معکوس حرکت کنید.
هر زمان با مشکلی جدی مواجه شدید، چند گام به سمت عقب می تواند باعث ارتقای توانایی شما به طور موثر و در برخورد با مشکل باشد. از نظر محققان حرکت به سمت چیزی یا کشیدن آن به سمت خود یا اجتناب از حرکت به سمت چیزی ، نوعی عکس العمل روحی است.

ادامه مطلب ...

آیا دسر ضرورت دارد؟


دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه:

بدن چندان احتیاجی به دسر بعد از غذا ندارد. این سوء تفاهمی بیش نیست که می‌گویند اگر بعد از غذاهای چرب، شیرینی‌جات بخوریم از مضرات چربی غذا کاسته می‌شود یا مثلی است که می‌گویند «چربی‌ها در بدن باید با آتش قندها بسوزند» و برای خوب سوختن غذا در بدن کربوهیدرات‌ها ضروری‌اند و این موضوع تنها از عهده قند شیرینی‌ها برمی‌آید. این عادت یعنی مصرف شیرینی و دسر بعد از غذا، جزو ذایقه ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود که البته بسیار لذت‌بخش است اما تا امروز شواهد علمی در این باره به دست نیامده است...


ادامه مطلب ...