.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

کاروتنوئیدهای موجود در میوه و سبزی، عملکرد چشم را تقویت می‌کند


کاروتنوئیدهای موجود در میوه های رنگی و سبزیجات، عملکرد بینایی چشم را تقویت کرده و مانع از ابتلا به بیماریهای چشمی ناشی از کهولت سن می‌شوند.

نتایج مطالعاتی که در مجله علم غذا به چاپ رسید نشان داد که وجود دو ماده کاروتنوئیدی به نامهای «lutein» و«zeaxanthin» در میوه‌های رنگی و سبزیجات نقش مهمی در افزایش توانایی دید و عملکرد شبکیه چشم دارند.

ادامه مطلب ...

تست شخصیت



به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را مشاهده بفرمائید.


سوال ها:
۱. دریا را با کدام یک از ویژگی های زیر تشریح می کنید؟
آبی تیره، شفاف، سبز، گل‌آلود


۲. کدام یک از اشکال زیر را دوست دارید؟
دایره، مربع یا مثلث


3- فرض کنید در راهرویی راه می روید . دو در می بینید . یکی در 5 قدمی سمت چپ تان و دیگری در انتهای راهرو . هر دو در باز هستند . کلیدی روی زمین درست جلوی شما افتاده است. آیا آن را بر می دارید ؟


4- رنگهای روبرو را به ترتیب اولویتی که برایتان دارند بگویید . قرمز , آبی , سبز ,سیاه و سفید


۵. دوست دارید در کدام قسمت کوه باشید؟


6- در ذهنتان اسب چه رنگی است ؟
قهوه‌ای، سیاه یا سفید


7- توفانی در راه است . کدامیک را انتخاب می کنید: یک اسب یا یک خانه ؟



پاسخ ها در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

موثرترین روش ها برای مقابله با چین و چروک صورت


شاید چندان قابل توجه نباشد اما باید بدانید که نحوه خوابیدن شما در این زمینه موثر می باشد.

به گزارش گروه ترجمه«سلامت نیوز» به نقل از آکادمی پوست امریکا نحوه خوابیدن و قرار گرفتن صورت می تواند در بروز خطوط خواب موثر باشد. بهتر است برای پیشگیری از این اتفاق به پشت بخوابید به طوری که صورت شما کمتر در معرض فشار  و خط افتادگی شود.

نوع تغذیه نیز در این زمینه بسیار موثر است. مصرف ماهی به خصوص ماهی سالمون که سرشار از اسید چرب امگا 3 و پروتئین های موثر در ساختمان پوست می باشد می تواند تغذیه مناسبی برای پوست به حساب آید .

ادامه مطلب ...

مزایای گیاه‌خواری


گیاه‌خواران در برنامه غذایی‌شان تنها از منابع گیاهی مانند انواع سبزی‌ها، میوه‌ها، غلات، حبوبات، مغزها و دانه‌های روغنی استفاده می‌کنند. این رژیم اگر به صورت متنوع و کامل استفاده شود، تمامی نیازهای غذایی این گروه را تامین می‌کند. این رژیم نسبت به سایر رژیم‌های غذایی، کلسترول و اسیدچرب اشباع کمتری دارد و کمتر از 30 درصد کالری رژیم از منبع چربی تامین می‌شود که بیشتر آن اسیدهای چرب غیراشباع است. به همین دلیل خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق، فشارخون بالا، دیابت و سرطان‌ها در این گروه کمتر از سایرین است. علاوه بر آن، این رژیم حاوی درصد زیادی کربوهیدرات و فیبر است که به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و از سرطان کولون جلوگیری می‌کند و در درمان یبوست موثر است. دیگر اینکه این رژیم از حجم زیاد و کالری کم برخوردار است که به کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان کولون، ریه و پستان منجر می‌شود و احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا و سکته‌های مغزی کاهش می‌یابد. این رژیم حاوی مقادیر بالایی بتاکاروتن و ویتامین C است که به حفظ سلامت کمک  شایانی می‌کنند.

ادامه مطلب ...

6 خوراک ضروی و مفید برای مردان


برای افزایش حوصله، حافظه و تقویت ماهیچه ها بهتر است شما مردان از یکسری موادغذایی استفاده کنید.

1-    ماهی ساردین برای سلامت قلب شما ضروری است.
2-    بادام کوهی برای پیشگیری از سرطان پروستات بسیار مفید است.
3-    سبزیجات تازه به خصوص لوبیا سبز برای ارتقای حوصله شما مفید است.
4-    دانه کنجد قوای جنسی شما را تقویت می کند.
5-    میوه بلوبری برای تقویت حافظه شما مفید است.
6-    عدس غذای بسیار مفید و سرشار از انرژی برای مردان است.


منبع

شادی مسری است


تنها بیماری‌ها نیستند که قابلیت انتقال به دیگران دارند بلکه روحیات و خصوصیات خوب هم در این بین می‌تواند به دیگران سرایت کند.


مطالعات جدید نشان می‌دهد، شادی ممکن است توسط افراد به یکدیگر سرایت کند و انتقال یا دریافت آن تنها به وسیله قرار گرفتن در نزدیکی افراد دیگر صورت می‌گیرد. محققان بیکار ننشسته‌اند و تنها در مورد مسری بودن بیماری‌ها مطالعه نکرده‌اند بلکه آنها در مورد اثرات شادی افراد بر یکدیگر نیز تحقیق کرده‌اند و نتایج نشان داده است که شادی و خوشحالی هم قابل سرایت است.در این رابطه آنها اعلام کردند که احاطه شدن افراد توسط دوستان و همسایگان و اقوام شاد می‌تواند، شروعی برای شاد شدن باشد. این در حالی است که مطالعه جدید نشان می‌دهد، کسانی که دارای دوستان شاد هستند نیز احتمال شادی و خنده‌رو شدن آنها افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب ...

حین راه رفتن با موبایل حرف نزنید

مطالعه محققان علوم پزشکی در دانشگاه ایلینویز نشان می دهد استفاده از تلفن همراه هنگام راه رفتن، برای سلامت انسان مضر است.

به گزارش «سلامت نیوز» به نقل از یونایتدپرس، در این مطالعه ، شرکت کنندگان از یک خیابان مجازی رد می شدند در حالی که با یک تلفن همراه صحبت می کردند یا اینکه در حال گوش کردن به موسیقی بودند.

این دانشمندان اعلام کردند دریافتند کسانی که موسیقی گوش می کردند قادر بودند ترافیک را ارزیابی کنند و خود را از خطرات آن مصون نگاه دارند ولی استفاده کنندگان از گوشی تلفن همراه از خطرات دور و بر خود آگاهی نداشتند.

ادامه مطلب ...

خواص اعجاب انگیز بلوبری


امروز میخوایم راجع به یه نوع میوه صحبت کنیم که کمتر فرد ایرانی آن را می شناسد،ولی خوب خواص اعجاب انگیزش اینقدر زیاد هست که شناخت آن لازم و ضروری است.

 شاید روزی کشت و برداشت اون هم توی ایران رواج پیدا کنه و از همه مهمتر نام فارسی بهش اختصاص داده بشه.


اسم لاتین این میوه بلوبری است. بلوبری نوعی گیاه گلدار با میوه ای توت مانند به رنگ ابی تیره یا بنفش است. این میوه بومی شمال امریکا می باشد.  همان طور که در تصویر می بینید گل های این گیاه به صورت توپی، سفید رنگ و صورتی رنگ پریده یا قرمزمی باشد. طعم میوه های این گیاه شیرین می باشد.بوته های آن می تواند میوه از ماه می تا ماه ژوئن (به مدت یک ماه )می باشد که البته مدت میوه داری این گیاه را می توان تغییر داد. واین تحت تاثیر شرایط محلی گیاه مثل ارتفاع و پهنای جغرافیایی می باشد.

این میوه یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی می باشد. این میوه به ظاهر کوچک نقش موثری در نرم کردن پوست های خشک، ارتقا عملکرد مغز و پیشگیری از سرطان دارد.

جوان کننده پوست
آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باعث نرمی پوست می شود. ترکیب آن با آب لیمو و شکر منجر به روشن تر شدن و پوست اندازی می شود.

ادامه مطلب ...