.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

یک شعر واقعا خواندنی: عصیان زنانه

صیان زنانه

بیا عزیزم بیا
یک تکه هیزم دیگر در آتش بیانداز
برایم کمی گوشت و لوبیا بار کن
بعد سراغ ماشین مان برو
و لاستیک چرخ آن را عوض کن


حالا جوراب هایم را بشوی
و لباس هایم را رفو کن

ادامه مطلب ...

کوچکترین دختر در جهان

کنادی جردن-بروملی، متولد فوریه ۲۰۰۳ هنگام تولد تنها حدود ۱ کیلوگرم وزن داشته و انتظار نمیرفت که بیشتر از یک روز زنده بماند ولی به صورت معجزه آسایی زنده ماند. در سن ۸ ماهگی به صورت کامل ویروس Primordial Dwarfism بدن او را فرا میگیرد که این ویروس ژنی میباشد که فقط حدود ۱۰۰ نفر از مردم در جهان به آن مبتلا میشوند. انتظار نمیرود که این دختر بچه بیشتر از ۷۵ سانت و ۸ کیلو رشد کند.

Kenadie Jourdin-Bromley weighed 2 lbs, 8 ounces when she was born in February 2003. She was not expected to live more than a day, but she has survived.

She continued to defy doctors expectations and at the age of 8 months, Kenadie was finally diagnosed with primordial dwarfism, a genetic condition that is believed to affect only about 100 people in the world. She isn't expected to grow past about 30 inches or weigh more than 8 pounds.

Her special needs expenses are substantial. If you wish, you can help through a Paypal donation. Link

عجیب ترین دانستنی های دنیا

به گزارش سرویس اجتماعی سایت خبری قدس ،در این دنیای عجیب و غریب از دیدن خیلی از چیزها هاج و واج می شوی این هم گوشه‌ای از آن اطلاعات عجیب . در این دنیای سرشار از شگفتی نمیشه‌ خیلی از چیزها را باور نکنی .

یک سوسک حمام می‌تواند 9 روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد.

یک کوروکودیل نمی‌تواند زبانش را بیرون در بیاورد.

حلزون می‌تواند 3 سال بخوابد.

به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می‌ترسند تا از مرگ!

اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ‌وقت تمام نخواهد شد.

خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال 1987 توانست 40000$ صرفه‌جویی کند.


ادامه مطلب ...

دختر اوکراینی صاحب بزرگترین چشم های جهان

 

داشتن بزرگترین و یا کوچک ترین چشم ، دهان ، بینی و امثال آن در جهان بی شک تصویر ناهماهنگی از اجرای صورت کسی که دارای چنین صفتی است در ذهن ما مجسم می کند. یعنی نمی توانیم فکر کنیم کسی بزرگترین چشم های جهان را دارا باشد و ازشمایل و صورت موزونی هم بهره مند باشد.

تصاویر چهره "ماشا" دختر جوان اوکراینی به طور کامل تصور فوق را تغییر داده و نشان می دهد که بزرگترین چشم ها حتی می تواند زیباترین چشم های جهان هم باشد ، هر چند که زیبایی یک مفهوم نسبی بوده و هیچ گاه نمی توان در خصوص آن با قطعیت داوری کرد. دست کم می توان گفت که صاحب بزرگترین چشم های جهان دختر زشت و نازیبایی هم نیست.

ادامه مطلب ...

اسپرم زنانه ، شگفتی جدید علم ژنتیک

یک محقق ایرانی در دانشگاه نیوکاسل (انگلیس) موفق به تولید سلول جنسی نر (اسپرم) از سلول های تمایزنیافته مغز استخوان زنانه شده است.
پروفسور کریم نیرنیا که مدتی پیش موفق شده بود از سلول های مغز استخوان مردانه ، اسپرم های ابتدایی تولید کند، در تلاش تحقیقاتی اخیرش سلول های مغز استخوان زنانه را برای تولید اسپرم مورد استفاده قرار داده است.
در مرحله بعد اسپرم های ابتدایی تولید شده وارد مرحله میوز یا تقسیم سلولی شده و به این طریق حاوی ماده ژنتیکی کامل و صحیح برای برخورداری از توانایی بارورسازی تخمک خواهند شد.دکتر نیرنیا در سال 2006 نیز در یک پروژه تحقیقاتی توانست با استفاده از اسپرم های به دست آمده از سلول های بنیادی جنینی مردانه ، موش های آزمایشگاهی را بارور کند.
وی در گفتگو با مجله نیوساینتیست اظهار کرده که رشد اسپرم در آزمایشگاه به همین روش برای زنان نیز امکانپذیر خواهد بود و انجام روش جدید استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان زنانه برای تولید اسپرم زنانه را مستلزم تایید اخلاقی از سوی مقامات دانشگاه می داند.
به گفته دانشمندان انگلیسی ، با کمک این تکنیک ، امکان دستیابی به روش های نوین درمان ناباروری فراهم خواهد شد.


پروفسور کریم نیرنیا سال 1340 در شیراز متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی و اخذ دیپلم در رشته ریاضی فیزیک عازم آلمان شد.
وی مقاطع لیسانس و فوق لیسانس را در رشته ژنتیک گذراند و موفق به اخذ درجه دکتری از دانشگاه گوتنگن آلمان شد و در حال حاضر رئیس مرکز تحقیقات بیولوژی سلول های بنیادی دانشگاه نیوکاسل انگلیس است.

عکس خبرساز مریخ

 
"زن سبز رنگ مریخی" و نگاه تمسخر آمیز رسانه های انگلیسی
 
 

مهر - کاوشگر روباتیک روح در واپسین روزهای سال 2007 تصاویری را از بیابانهای سرخ سیاره مریخ به زمین فرستاد که شگفتی دانشمندان ناسا را برانگیخت. در این تصاویر به نظر می رسد انسانی روی تپه ای نشسته است. 

کاوشگر مریخ نورد روح در روزهای پایانی سال گذشته تصاویری را به زمین ارسال کرد که به تازگی در سایتهای مختلف منتشر شده و تعجب محافل علمی و کیهان شناسی را برانگیخته است.

در این تصاویر که احتمالا حاصل یک بازتابش نوری است به نظر می رسد زنی با لباس سبز رنگ در حالی که دست خود را بلند کرده است، روی تپه ای در دور دست نشسته است.


ادامه مطلب ...

گروه خون دختر استرالیایی پس از پیوند کبد تغییر کرد





 
گروه‌ خونی یک دختر استرالیایی پس از اینکه مورد پیوند کبد قرار گرفت، در رویدادی که پزشکان آن را اولین مورد نوع خود اعلام کردند، تغییر کرد و دستگاه ایمنی فرد اهدا کننده در او پدیدار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پزشکان گفتند دمی- لی برنان 9 ساله به علت نارسایی کبدی به شدت بیمار بود، تا هنگامی که در بیمارستان کودکان سیدنی پیوند کبد دریافت کرد.

9 ماه بعد از این پیوند کبد پزشکان متوجه شدند که گروه خونی این دختر عوض شده است و دستگاه ایمنی او پس از آنکه سلول‌های بنیادی از کبد جدید او به مغز استخوانش مهاجرت کرده‌اند، مشابه دستگاه ایمنی فرد دهنده کبد شده است. دمی – لی که اکنون دختر 15 ساله‌ای است، در سلامت به سر می‌برد.


ادامه مطلب ...

تأخیر پروازهای مهرآباد یک کشته داد


استرس ناشی از تأخیر پرواز و ازدحام جمعیت در فرودگاه مهرآباد منجر به فوت یکی از مسافران بر اثر سکته قلبی شد.

یک منبع آگاه به برنا گفت: روز گذشته یک مرد میانسال بر اثر استرس ناشی از بلاتکلیفی در سالن پرواز فرودگاه مهرآباد فوت کرد.

وی ابرازداشت: این مرد میانسال با در دست داشتن بلیت پرواز، پس از به دست نیاوردن اطلاعات کافی و سرگردانی در فرودگاه مهرآباد، با توجه به ازدیاد جمعیت و لغو شدن بیشتر پروازهای امروز مهرآباد و حضور مسافران در سالن فرودگاه دچار سکته قلبی شد و درگذشت.

این در حالی است که مسئولان مهرآباد از چند روز قبل از وضعیت آب و هوا آگاه بودند و می‌توانستند با اتخاذ تدابیری از بروز این قبیل حوادث جلوگیری کنند.

به نقل از :http://tabnak.ir/pages/?cid=5671