.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

5 نوشیدنی برای کاهش وزن

راز کاهش وزن، این نیست که تنها به محتویات بشقاب غذا نگاه کنید. نوشیدنی های محبوب زیادی هستند که بخاطر وجود کربوهیدرات فراوان، کار را خراب می کنند. برخی آبمیوه ها و نوشابه های انرژی زا از این جمله هستند. اما در این مطلب قصد داریم به معرفی پنج نوشیدنی مطلوب و خوش طعم بپردازیم که به کاهش وزن شما کمک شایانی می کنند.

۱- آب
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله اینترنتی سالم زی همه می دانیم آب یکی از بهترین عوامل کمک به کاهش وزن است. اما شاید با خود بگویید: «نمی شود که همیشه آب نوشید!» شاید حرف شما صحیح باشد. اما اگر می خواهید نوشیدنی شما علاوه بر سلامتی منجر به افزایش وزنتان نشود، آب گزینه ای عالی است. می توانید برای تنوع بخشیدن به طعم آب، چند قطره از یک لیمو را در آن بچکانید. حتی ترکیب مقداری آب گوجه فرنگی با آب نیز می تواند نوشیدنی ای سالم، خوش طعم و گوارا باشد. امتحانش کنید.
ادامه مطلب ...

برای ایمنی بیشتر، این توصیه را جدی بگیرید: تک خوری کنید!


  روشهای مختلف تک خوری در این خبر تشریح شده است تا ایمنی افراد بالا برود.

محققان طب اسلامی می گویند، تک خوری، باعث افزایش ایمنی بدن می شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس یک محقق طب اسلامی معتقد است: رژیم‌های تک‌خوری قدرت ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، به دلیل اینکه سموم به سرعت از بدن خارج شده و طبع فرد معتدل می‌شود.

سیدعلی ابوالحبیب درباره این رژیمها می گوید: "رژیم‌های تک‌خوری رژیم‌های کوتاه مدتی هستند که برای کاهش وزن افراد چاق معمولاً به کار برده می‌شوند."

ادامه مطلب ...

ترکیباتی که کمی ریه‌هایتان را باز می‌کنند

لودگی هوا بخش‌هایی چون دستگاه تنفس به ویژه قسمت‌های فوقانی آن یعنی مری و معده، حنجره و نای را مورد تهاجم قرار می‌دهد. از طرفی این آلاینده‌ها اثرات مخربی روی بافت‌های بدن دارند. این تاثیر درباره دستگاه گردش خون به ویژه قلب نیز کاملا واضح است. از طرفی تشدید میزان آلاینده موجود در هوا و طولانی شدن مدت این شرایط نامناسب می‌تواند باعث رسوب آلاینده‌ها در بافت استخوانی شده و بدن را در معرض پوکی استخوان قرار دهد.
اگرچه همه افراد در معرض خطرات ناشی از آلودگی هوا قرار دارند؛ اما جدا از گروه‌های در معرض خطر- یعنی کودکان، زنان باردار، سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص، افراد دچار کمبود ویتامین D (آمارها نشان می‌دهد 60درصد زنان تهرانی دچار کمبود ویتامین D هستند) و کلسیم- بیش از دیگران در معرض آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، به ویژه آلودگی با سرب قرار دارند.

به اندازه کافی ترسیدید؟! اشکالی ندارد چون به این ترتیب برای جلوگیری از بروز همه این خطرات، مصرف لبنیات به ویژه لبنیات پروبیوتیک مانند ماست پروبیوتیک را فراموش نخواهید کرد.
 

ادامه مطلب ...

استفاده درست از شوینده ها

سیاری از شوینده ها به دلیل قدرت پاک کنندگی بالا پرطرفدارند اما همین مواد اگر به طور صحیح استفاده نشود، برای سلامت افراد مضر است.
بهترین ادعا برصحت این مطلب این است که در سال های اخیر با افزایش و تنوع درتولید و استفاده از مواد شوینده در مکان های مختلف، شمار مراجعان به پزشکان پوست که اکثرا زنان هستند، نیز افزایش یافته است.
به گزارش سلامت نیوز بسیاری از افراد به ویژه بانوان بدون توجه به عواقب استفاده مکرر از مواد شوینده، از نوع بسیار قوی این مواد استفاده می کنند.

اگر چه تبلیغات دراین زمینه بسیار تاثیرگذار است ولی باید بدانید شوینده های قوی مخصوص کاربری های صنعتی و برای شست و شوی دکل های نفتی و بنادر است.
برخی تولیدکنندگان، برای در دست داشتن بازار رقابت و مشتری، از این مواد قوی درمحصولات تولیدی خود استفاده می کنند.

ادامه مطلب ...

10نکته برای سالم ماندن در فصل سرما


سلامت نیوز :در فصل سرد، سرماخوردگی و سرفه شیوع پیدا می کند. اگر می خواهید با روش های طبیعی خود را از سرماخوردگی مصون نگه دارید، به این چند نکته به نقل از «Prevent» توجه کنید.
* برای به دست آوردن انرژی فوری و ایجاد گرما در بدن؛ گردو، زردآلو، کشمش و میوه های خشک میل کنید. این نوع میوه ها رطوبت پوست را حفظ می کند و در نتیجه مشکل خشکی پوست برطرف می شود.

* بتاکاروتن موجود در هویج، سردرد را برطرف می کند.

 * برای تقویت سیستم ایمنی بدن، روزی ۲ تا ۳حبه سیر قبل از غذا بخورید.

ادامه مطلب ...

سطح یکسان تحصیلات در ازدواج اهمیت بسزایی دارد

کارشناس مسائل خانواده و ازدواج گفت: سطح یکسان تحصیلات اهمیت بسزایی در ازدواج دارد بنابراین باید سعی کنیم در انتخاب خود با شخصی ازدواج کنیم که دارای هوش عاطفی و هیجانی یکسانی باشد.

سیما فردوسی پور در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه در ازدواج باید همسانی را در نظر گرفت، افزود: این همسانی از لحاظ اقتصادی، بینش فکری و... است و در مرحله بعدی شاخصهایی چون اقتصاد، فرهنگ و آداب معاشرت و... را باید در نظر گرفت.

ادامه مطلب ...

مراقبت های نادرست از پوست


هر بار که درباره مراقبت از پوست صحبت می شود همان توضیحات تکراری و کلیشه ای گفته می شود یعنی استفاده از کرم ضد آفتاب یا پاک سازی پوست از سلول های مرده اما این بار به مراقبت های نادرست از پوست اشاره می کنیم که آگاهی از آن بسیار مفید است.

در این مطلب به نقل از «prevention»، به 7عادت اشاره خواهیم کرد که نه تنها برای پوست بلکه برای سلامت جسمی نیز مضر است؛ عادات نادرستی که هرچه زودتر باید اصلاح شود.

استفاده نکردن از روغن روی صورت؛
استفاده از روغن باعث کاهش تولید چربی پوست می شود. تمیز کردن بیش از حد پوست باعث تحریک غده چربی و تولید چربی بیشتر می شود اما استفاده از روغن تاثیر عکس خواهد داشت و تولید چربی را کند می کند؛ در نتیجه پوست کمتر ظاهر چرب پیدا می کند.

برعکس آن چه اغلب باور دارند، روغن طبیعی که خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد باکتری های آکنه را از بین می برد. روغن برای پوست چرب و معمولی نیز مفید است. مهم این است که روغن با کیفیت بالا و ساختار مولکولی را که بدون ایجاد انسداد منافذ وارد پوست می شود، انتخاب کنید. روغن را شب پس از پاک سازی پوست استفاده کنید.


ادامه مطلب ...

۱۰ علت برای نوشیدن آب


سلامت نیوز: نوشیدن آب اهمیت زیادی دارد. به نوشته «MSN» نتایج بررسی ها نشان می دهد نیمی از جمعیت جهان به طور جدی دچار کمبود آب بدن هستند. دوسوم وزن بدن را آب تشکیل می دهد و بدون آب کافی، فعالیت بدن دچار اختلال می شود.

در این مطلب به ۱۰ علت که بدن به آب نیاز دارد، اشاره شده است.

* ۸۰ درصد خون را آب تشکیل می دهد و برای تولید سلول های سالم خون لازم است.

* ۵۰ درصد استخوان ها را آب تشکیل می دهد و برای ساخت استخوان های سالم، بدن به آب نیاز دارد.

* آب با به حرکت درآوردن مایع لنفاوی درد بدن را کاهش می دهد. سیستم لنفاوی، شبکه ای از گره، رگ ها و مایعات است که ضایعات را از بافت ها خارج می کند.

* آب ضایعات و سموم را از طریق سیستم لنفاوی، کلیه ها و روده ها از بدن دفع می کند.

* آب مفاصل را نرم می کند، درد مفاصل را کاهش می دهد و در برابر فرسودگی محافظت می کند.

* سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند. بنابراین اگر وزن شما بالاست احتمال دارد که بدن به آب بیشتری نیاز دارد.

* آب دمای بدن را تنظیم می کند.

* به عملکرد الکتریکی کمک می کند تا مغز و سیستم عصبی بدن درست کار کند. محققان تخمین می زنند مغز به میزان یک لامپ ۶۰ وات الکتریسیته از خود خارج می کند.

* کم آبی بدن را رفع می کند.

* هر سلول در بدن برای این که عملکرد درستی داشته باشد، به آب نیاز دارد. هنگامی آب بنوشید که شکمتان خالی است وگرنه آنزیم های گوارشی حل می شود و اثر این آنزیم ها در هضم و گوارش مواد غذایی کاهش می یابد.


منبع