.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

استرس اجتماعی سبب چاقی می‌شود


نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که استرس اجتماعی می‌تواند سبب بروز چاقی شود.


این تحقیق حاکیست؛ استرس اجتماعی می‌تواند با آزاد کردن چربی بیشتر بدن در حفره شکمی سبب بروز بیماریهای قلبی شود. همچنین سرعت تشکیل پلاک‌های خطرناک درعروق خونی را افزایش دهد.

محققان دریافته‌اند که استرس ناشی از مشکلات و زندگی اجتماعی باعث آزاد شدن هورمونهای استرس در بدن می‌شود که حاصل فعالیت این هورمونها آزاد شدن چربی به درون حفره شکمی است. چربی حفره شکمی یا چربی احشا نیز به نوبه خود احتمال تصلب عروق کرونری را بیشتر می‌کند، سبب تشکیل پلاک‌های خطرناک در عروق خونی می‌شود که حاصل آن بروز بیماریهای قلبی است و امروزه یکی از عوامل مهم مرگ و میر در سراسر جهان است.

دکتر کارول شیولی محقق اصلی این پژوهش در دانشکده پزشکی دانشگاه ویک فارست در این باره می‌گوید: بخش عمده چربی در بسیاری از افرادی که مبتلا به اضافه وزن هستند در شکم تجمع می‌کند و این چربی متفاوت از چربی‌های سایر نقاط بدن عمل می‌کند.

شیولی تاکید کرد:‌ اگر مقدار چربی شکمی بیش از حد شود، خیلی بیشتر از چربی‌های سایر قسمتهای بدن اثرات مضر روی سلامتی خواهد داشت.

محققان در آزمایش روی میمونها دریافته‌اند که استرس اجتماعی مقاومت طبیعی بدن در برابر بیماریهای قلبی را کاهش داده و سبب افزایش حجم چربی شکمی می‌شود.

این تحقیق در مجله «چاقی» منتشر شده است.


منبع

زنی که بدنش آهن ربا است + عکس

تمام انسانها دارای جریان الکترو مغناطیس در بدنشان هستند اما میزان این جریان در برخی به نشکل غیر قابل توجیهی بیشتر است .


به گزارش خبر آنلاین به نقل از دیلی میل برندا آلیسون از آن جمله افراد  است و می تواند اجسام آهنی را همچون آهن ربا جذب کرده و تا 45 دقیقه روی بدنش نگاه دارد .زمانی که پالس الکترو مغناطیس بدنش به حداکثر می رسد او حتی می تواند با این اجسام روی بدنش بدود!

او از دوران کودکی با این مشکل مواجه بوده و بدنش سبب خاموش شدن دزدگیر خودروها ، به هم خوردن سیگنال تلویزیون و شکستن حباب لامپ ها می شده است . همچنین وجود این خاصیت در او موجب شده تا هرگز نتواند ساعت مچی به دست کند چون میدان مغناطیسی بدنش مکانیسم ساعت را برهم می زند.


منبع

استفاده زیاد از اینترنت، شما را افسرده می‌کند


محققان هشدار می‌دهند: استفاده زیاد از اینترنت می‌تواند شما را افسرده کند.


امروزه اینترنت بخش عظیمی از زندگی ما را پر کرده است و نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است: افرادی که وقت زیادی را در طول روز صرف کار با اینترنت می‌کنند بیشتر علائم افسردگی را از خود بروز می‌دهند. این افراد هم چنین بیش از کسانی که فعالیت‌های دیگری را نیز در زندگی خود می‌گنجانند، احساس تنهایی می‌کنند.


در این تحقیق پژوهشگران دریافتند که برخی از کاربران اینترنتی عادات فراگیر پیدا می‌کنند؛ به طوری که اتاق‌های چت و سایت‌های شبکه‌ای اجتماعی برای آنها جای تعاملات اجتماعی واقعی در زندگی را می‌گیرند.

دکتر کاتریونا موریسون پژوهشگر دانشگاه لیدز در این باره خاطرنشان کرد: اینترنت در زندگی مدرن امروز نقش گسترده‌ای ایفا می‌کند اما مزایای آن با یک جنبه تاریک تری هم همراه است.

وی تشریح کرد: مطالعات ما نشان می‌دهد که استفاده زیاد از اینترنت با افسردگی ارتباط دارد اما آنچه هنوز نمی‌دانیم این است که کدام یک اول وجود دارد، یعنی افراد افسرده به کار زیاد با اینترنت روی می‌آورند یا این که کار زیاد با اینترنت سبب بروز افسردگی می‌شود.

در این پژوهش 1319 فرد 16 تا 15 ساله مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفتند.


منبع

هدیه 1 میلیونى دولت به متولدان سال 89 به بعد اجرایى شد

*مدیرعامل بانک ملی ایران: سهم دولت و سود حاصله از آن تا 18 سالگی قابل برداشت نخواهد بود و صاحب حساب می تواند سایر واریزی ها را برداشت کند

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: متولدان سال 89 به بعد، در قالب طرح تأمین آتیه مهر امام رضا، دفترچه حساب 10 میلیون ریالی دریافت می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، محمود رضا خاوری اظهار داشت: بر اساس امضا تفاهم نامه همکاری بین سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی ایران، هدیه 10 میلیون ریالی دولت جمهوری اسلامی ایران به نوزادانی که از سال 89 به بعد متولد شدند یا خواهند شد، اعطا می شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به این که این هدیه برای تأمین آتیه نسل های آینده و پس انداز قسمتی از ثروت های کنونی، برای استفاده در آینده است، گفت: در لایحه بودجه امسال، 5 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.
محمود رضا خاوری با اشاره به این که علاوه بر سهم 10 میلیون ریالی دولت، اشخاص اعم از والدین و یا افراد خیر نیز می توانند به این حساب پول واریز کنند، افزود: سهم دولت و سود حاصله از آن تا 18 سالگی قابل برداشت نخواهد بود و صاحب حساب می تواند سایر واریزی ها را برداشت کند.
وی با بیان این که از این پس، تولد نوزادان داخل و خارج از کشور، به اطلاع بانک ملی خواهد رسید، اظهار داشت: دفترچه بلافاصله صادر خواهد شد و در داخل کشور در اختیار والدین قرار می گیرد و در خارج از کشور نیز با هماهنگی سفارتخانه ها و کنسولگری ها به والدین اعطا می شود.
وی نرخ سود این سپرده بلندمدت را بر اساس نظر شورای پول و اعتبار اعلام کرد و گفت: مسکن، پرداخت هزینه های تحصیلی، هزینه های ازدواج، حج تمتع و درمان بیماری های لاعلاج از مهم ترین موارد مصرف این حساب است.
ناظمی اردکانی؛ رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز با بیان اینکه هدیه 10 میلیون ریالی دولت به نوزادان در سال های بعد، قابل افزایش خواهد بود، گفت: در سه ماه نخست سال، 328 هزار و 164 نفر در کشور متولد شده اند که برای آنان حساب افتتاح خواهد شد.

منبع