.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

8 روش موثر برای کنترل قند خون

کنترل قند خون شاید برای شمایی که به این بیماری دچارید سخت باشد،ولی "سلامت نیوز" به شما 8 روش موثر،آسان و دلچسب را برای کنترل این بیماری به شما پیشنهاد می دهد.

ورزش
 ورزش دستوری لازم الاجرا برای کنترل قند خون به خصوص در بیماران دیابتی می باشد. 20 تا  30 دقیقه تمرین در هر روز برای کنترل قند خون در حد نرمال لازم است. عدم تحرک برای چند روز و تغذیه ناصحیح کافی است تا مقاومت نسبت به انسولین را بدتر کند. برای اینکه هرگز ورزش را فراموش نکنید، تمریناتی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید.

ادامه مطلب ...

زنان بیشتر ام اس می گیرند

محمد علی صحرائیان با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان مبتلایان به بیماری MS در کشور وجود ندارد افزود: به طور تقریبی 30 تا 40 هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا هستند.

وی تصریح کرد: شیوع این بیماری به طور کلی در جهان رو به افزایش و شیب ابتلا به آن در کشورمان بیشتر شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: MS بیشتر در سنین20 تا 40 سالگی بروز می کند و از نظر علمی هنوز علت قطعی عوامل بروز این بیماری تایید نشده است اما عواملی مانند عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز این بیماری نقش دارد.

ادامه مطلب ...

بنیانگذار موسسه «محک»، یکی از زنان برتر سال ۲۰۰۸



دهم نوامبر، روزنامه‌ی «وال استریت ژورنال» فهرستی را منتشر کرد که در آن ۵۰ زن برتر سال ۲۰۰۸ از دید این روزنامه، معرفی شده بودند. نکته‌ی قابل توجه، مشاهده‌ نام «سعیده قدس» پایه‌گذار موسسه‌ی خیریه‌ی «محک» در جایگاه ۴۵ است.

«برای انتخاب پنجاه زن برتر سال ما به دنبال کسانی هستیم که در صنعت یا تجارت نقشی کلیدی ایفا کرده‌اند.» این گفته‌ی «لارنس روت» سردبیر ژورنال زنان روزنامه‌ی «وال استریت ژورنال» است؛ روزنامه‌ای بنام و پرتیراژ که در فهرست ۵۰ زن برتر سال ۲۰۰۸ در مکان ۴۵ نام سعیده قدس را جای داده است؛ بانوی ۵۷ ساله‌ی ایرانی و بنیانگذار موسسه‌ی «محک» که تشکلی غیردولتی ویژه حمایت از کودکان سرطانی در ایران است.

 

در معرفی کوتاه «وال استریت ژورنال»، از سعیده قدس به عنوان الگویی برای زنان جوان ایرانی نام برده شده است که مایل‌اند در جامعه نقشی فعال داشته باشند. این زن ایرانی در سال ۱۳۷۰ پس از بهبودی فرزندش که مبتلا به سرطان بود، تصمیم گرفت تا مرکزی را برای حمایت از کودکان سرطانی در ایران ایجاد کند.

 

نفر نخست این لیست «شیلا بِر» (Sheila Bair) رییس یکی از موسسات مالی بزرگ آمریکاست.

منبع

فرشی از گل در بلژیک



نمایشگاه فرشی از گلهای زیبا که در محیطی بسیار وسیع و روباز هر دوسال یکبار در بلژیک برگزار میگردد، بیش از 100 هزار توریست را بخود جذب میکند. بلژیک اکنون بزرگترین صادر کننده گل و پیازچه آن به کشورهایی نظیر هلند و فرانسه و آمریکاست. برای اولین بار شهردار بروکسل (پایتخت بلژیک) در سال 1971 سفارش این فرش پوشیده از گل را جهت جلب توجه توریستهای دنیا بعنوان بزرگترین صادرکننده ی گل داده است.


ادامه عکسها در

ادامه مطلب ...

۳۰‬هزار پلیس در رزمایش امنیت تهران شرکت دارند


معاون رییس پلیس تهران: ‪ ۳۰‬هزار پلیس در رزمایش امنیت تهران شرکت دارند





لینک خبر