.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

کسب مجوز برای کشت جنین مشترک انسان و حیوان

هدف دانشمندان از پژوهش های جدید درباره دانش ژنتیک، باروری و جنین شناسی، مداوای بیماری های صعب العلاج همچون پارکینسون و آلزایمر است.

پژوهشگران انگلیسی برای کشت و پرورش رویان (جنین) تلفیقی حیوان و انسان از مقامات این کشور مجوز پژوهش و آزمایش ژنتیکی دریافت کردند.

به گزارش واحد مرکزی، خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز در گفتگوی زنده درباره موضوع جنجالی کشت نوعی جنین مشترک انسان و حیوان گفت: هدف دانشمندان از پژوهش های جدید درباره دانش ژنتیک، باروری و جنین شناسی، مداوای بیماریهای صعب العلاج همچون پارکینسون و آلزایمر است زیرا آنها با پژوهشهای بیشتر روی سلول های بنیادین انسان و حیوان می توانند بسیاری از امراض صعب العلاج را درآینده درمان کنند.

ادامه مطلب ...

راز لبخند مونا لیزا فاش شد

 
مورخان همواره در مورد اینکه این زن معشوقه داوینچی، مادرش و یا خود داوینچی بوده، شک داشتند. اما یادداشت های قدیمی به جامانده در حاشیه کتابی در سال 1503 نشان می دهد که "لیزا دل ژوکوندو" تنها مدلی برای یکی از مشهورترین نقاشی های جهان بوده است.

 محققان آلمانی مدعی اند راز هویت "مونا لیزا" تابلوی معروف "لئوناردو داوینچی" هنرمند مشهور دوره رنسانس ایتالیا را کشف کرده اند.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از رویترز، "لیزا جراردینی" همسر "فرانچسکو بارتولومئو دل ژوکوندو" بازرگان متمول شهر فلورانس و صاحب لبخند ژوکوند، به عنوان مدلی برای نقاشی های سده شانزدهم مورد استفاده قرار می گرفته است. اما مورخان همواره در مورد اینکه این زن معشوقه داوینچی، مادرش و یا خود داوینچی بوده، شک داشتند.

در همین حال، کارشناسان کتابخانه دانشگاه هایدلبرگ آلمان با بررسی یادداشت های قدیمی به جامانده در حاشیه کتابی در سال 1503 به این نتیجه رسیده اند که "لیزا دل ژوکوندو" درحقیقت تنها مدلی برای یکی از مشهورترین نقاشی های جهان بوده است.

به گفته یکی از کارشناسان این کتابخانه، با کشف دکتر "آرمین شلچتر" تمام ابهامات درخصوص هویت مونا لیزا از بین رفته است.

این یادداشت ها توسط "آگوستینو وسپوسی" یکی از مقامات شهری فلورانس در حاشیه این کتاب نوشته شده است. در این یادداشت ها داوینچی با "آپله" هنرمند یونان باستان مقایسه و عنوان شده که وی همزمان مشغول کار روی سه تابلوی نقاشی بوده که یکی از آنها پرتره مونا لیزا بوده است.

به گفته یکی از کارشناسان کتابخانه دانشگاه هایدلبرگ آلمان، در ابتدا تصور می شد چهره مونا لیزا متعلق به زنی بوده که در سال 1550 زندگی می کرده است.

تابلوی نقاشی مونا لیزا که در موزه لوور پاریس نگهداری می شود به تابلوی "ژوکوند" نیز معروف است که در زبان ایتالیایی به معنای زنی دلشاد است.  

 

 

.”
ادامه مطلب ...

نمره صفر برای وجدان مسافران یک اتوبوس

در یک حادثه عجیب و پس از تصادف خونین میان یک دستگاه خودروی حامل پول بانک و یک خودروی سواری ، برخی مسافران اتوبوس به جای کمک به مصدومان پول ها را سرقت کردند.
سیدحسین توکلی ، بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی با اشاره به این حادثه به «جام جم» گفت: چند روز پیش به دنبال برودت هوا و بارش برف ، یک خودروی حامل پول در نزدیکی فیروزکوه با یک خودروی سواری پراید تصادف کرد. در این تصادف ، یک اتوبوس مسافربری که در حال عبور از جاده بود، با مشاهده این وضعیت متوقف شد و مسافران برای کمک به مجروحان از اتوبوس پیاده شدند.

سرقت پول های بانک
بازپرس جنایی در ادامه گفت: چند نفر از مسافران که قصد کمک به مجروحان خودروی حامل پول بانک را داشتند، با مشاهده پول های موجود که پس از تصادف در اتاقک خودرو پخش شده بود، به یکباره وظیفه انسانی خود را فراموش کردند و با سرقت مقادیری از چک های مسافرتی متعلق به بانک بدون آن که به مجروحان حادثه کمک کنند، بار دیگر سوار اتوبوس شدند و محل را ترک کردند.

ادامه مطلب ...

نخستین زن ایرانی در راه قطب

یک دانشجوی ایرانی به همراه هیاتی از محققان و دانشجویان از سراسر جهان به قطب جنوب سفر می‌کند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا ، آیرین شیوایی، دانشجوی فیزیک و از همکاران تحریریه «نجوم» به آرژانتین عزیمت کرد تا به همراه هیاتی بین‌المللی از دانشمندان، محققان و دانشجویان که از دوشنبه در این کشور گردهم آمده‌اند، سفر علمی دوهفته‌یی خود را به سوی قطب جنوب آغاز کند.
این سفر به منظور آشنایی و بررسی قطب جنوب و افزایش آگاهی عمومی درباره این منطقه و جلب توجه جهانیان به موضوع «گرمایش زمین» در قالب برنامه STUDENT ON ICE ترتیب داده شده و انوشه انصاری، نخستین فضانورد ایرانی، حمایت مالی از حضور یک نفر از ایران در این سفر را برعهده گرفته است.
پیش از این چهار ایرانی به قطب جنوب سفر کرده‌اند که آخرین آنها حمید جدیری خداشناس و بابک امین تفرشی (منجمان آماتور) بودند و آیرین شیوایی به عنوان پنجمین ایرانی و نخستین زن ایرانی راهی سرزمین‌های یخ‌بسته جنوب می‌شود.

به نقل از:http://khabarchin.com

آمبولانس در مسیر بیمارستان دو نفر را کشت

برخورد آمبولانسی که قرار بود نجات دهنده جان بیماران و مصدومان باشد با عابران پیاده در شهرستان ماکو، این بار دو کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش فارس در این حادثه که در روستای «یولاگلدی» شهرستان ماکو رخ داد، آمبولانس در حال مأموریت با دانش‌آموزان برخورد کرد و باعث بروز این حادثه شد.

سرگرد شیر محمدی، فرمانده پلیس راه ماکو در گفت‌وگویی علت این حادثه را سرعت غیر مجاز خودرو و لغزنده بودن جاده اعلام کرد.

تولد ۲۵ سالگی TCP/IP در گوگل

 

تولد ۲۵ سالگی TCP/IP در لوگوی گوگل