.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

5 عامل اصلی پیری پوست

پیر شدن پوست نیز همانند همه ی بیماری های پوستی دارای عواملی است که با دوری از آنها می توانید همیشه پوست جوان و شادابی داشته باشید.

 

 - 1    فقدان رطوبت: پوست خشک نه تنها ایجاد ناراحتی می کند ، بلکه بدلیل نبودن آب کافی در سطح پوست ، آنزیم های پوست عملکرد صحیحی نخواهند داشت. در نتیجه پوست نمی تواند به طور خودکار التهابات ناشی از آلودگی، مصرف قند زیاد و نور خورشید را التیام بخشد. بنابر این استفاده از مواد مرطوب کننده بسیار مهم است.

 

 - 2    آلودگی: آلودگی های موجود در محیط اطراف ارمغان دنیای مدرن است و البته موثرترین دشمن برای سلامت و شادابی پوست می باشد. تنها راه مقابله با این آلودگی ها استفاده از مواد آنتی اکسیدان دار می باشد . این مواد از طریق رژیم غذایی مناسب مثل خوردن شکلات تیره، میوه ها و سبزیجات به خصوص میوه های خانواده توت و انار و چای سبز حاصل می شود.

ادامه مطلب ...

برای حفظ قرنیه خود به برف مستقیم نگاه نکنید



نگاه کردن مستقیم به برف به ویژه در زمان تابش آفتاب به دلیل اشعه ماوراء بنفشی که ایجاد می کند به چشم آسیب می رساند و در صورت عمیق بودن به زخم قرنیه منجر می شود.


دکتر هرمز شمس در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت :  میزان تشعشع نور در مناطق برفی بیش از زمان های غیر برفی است و افرادی که به ویژه در زمستان به کوهنوردی و ورزش اسکی می پردازند باید از نگاه مستقیم به برف پرهیز کنند و حتما از عینک های مخصوص ضد اشعه ماوراء بنفش استفاده نمایند.

وی گفت : آسیب های ناشی از نگاه مستقیم به بازتابش برف سطحی است و در مدت 48 ساعت قابل درمان است اما در صورت عمیق بودن و نفوذ به شبکیه باعث سوختگی ، خونریزی و تخریب قرنیه خواهد شد.

ادامه مطلب ...

خانم ها قادرند چهره آقایون را بخوانند


بر اساس آخرین پژوهشها زنان تنها با نگریستن به مردان می توانند به طور ناخودآگاه وجود یا عدم وجود خصوصیات مورد نظرشان را در مردان تشخیص دهند.

در گزارشی که بتازگی در این رابطه تهیه شده است، آمده : "زنان می توانند نشانه های علاقه یا عدم علاقه به کودکان را در صورت مردان بخوانند و تشخیص دقیقی از چگونگی تفکر آنها نسبت به جنس مخالف نیز داشته باشند."

تحقیقات آماری نشاده داده ، آن دسته از مردان که به کودکان علاقمند هستند، برای روابط دراز مدت مناسب ترند و مردان متعصب با طرز تفکر مرد سالار برای روابط گذرا و کوتاه مدت مناسبند.


ادامه مطلب ...

عکس دهقان فداکار در 78 سالگی

ریزعلی خواجوی یا همان «دهقان فداکار» که داستان شجاعت او طی سه دهه گذشته در کتاب‌های سوم دبستان تدریس شده، یک کشاورز ساده و معمولی است که 46 سال پس از آن ماجرا هنوز در شهر «میانه» کشاورزی می‌کند.


«دهقان فداکار» که 46 سال پیش با آتش زدن لباس خود از برخورد قطار مسافربری با کوه جلوگیری کرد و در آن زمان 32 سال داشت، اکنون 78 ساله است. او 7 فرزند دختر و پسر، 42 نوه و 7 نتیجه دارد و هر هفته با حضور در یک مدرسه ابتدایی با دانش‌آموزان آن مدرسه دیدار می‌کند.

منبع

غذاهای ضد سرطان


تغییرات اجتماعی در کشور ایران و بسیاری از کشورهای منطقه، طی 30سال اخیر، وضع سلامت مردم را تغییر داده است. تغییر سنت‌های گذشته و شیوه‌های جدید زندگی به تغییر در الگوهای غذایی از جمله افزایش دریافت چربی‌های اشباع و کاهش دریافت میوه و سبزی منجر شده، که این امر موجب افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و... شده است.


ادامه مطلب ...

خواص درمانی فلفل



اگر از خواص درمانی انواع فلفل اطلاع داشته باشیم، حتی اگر از طعم تندآن هم خوشمان نیاید، مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار خواهیم داد.

 

متخصصان تغذیه معتقدند؛ فلفل برای افزایش جریان خون، تحریک سیستم عصبی، افزایش اشتها و رهایی از سوءهاضمه موثر است حتی بسیاری از گیاه‌شناسان چینی توصیه کرده‌اند که خانم‌ها برای رهایی از دردهای ناشی دوره قاعدگی بهتر است از این سبزی‌ها در این دوران استفاده کنند.

 

ادامه مطلب ...

عواملی که زندگی مشترک را به بن بست میکشاند

▪ هر یک از نکات زیر می تواند زندگی زناشویی را به بن بست بکشاند:


۱) تعهد بیش از اندازه در کار

تعهد بیش از اندازه و خستگی جسمی و روحی؛ این مشکل در زوج های جوانی که در مدرسه یا دانشگاه تحصیل می کنند یا تازه در جایی استخدام شده اند بیشتر به چشم می خورد. حتی الامکان سعی کنید اوایل ازدواج به دانشگاه بروید، کار تمام وقت داشته باشید، صاحب فرزندی شوید، خانه بسازید یا کار و کاسبی جدیدی راه بیندازید. این کارها مشکلات و سختی های زیادی به همراه دارد و بسیاری از زوج های جوانی که با این مشکلات روبه رو می شوند، پس از آن که ازدواجشان با شکست مواجه می شود با تعجب از خود می پرسند:«چرا چنین اتفاقی افتاد؟» مسئولیت و مشغله ی زیاد باعث می شود که زن و شوهر فرصت کمی برای همدیگر داشته باشند و بنابراین فاصله ی آنها روز به روز افزایش می یابد و زمانی می رسد که برای هم مثل دو غریبه هستند، پس سعی کنید در اوایل ازدواج ، برای خود، کار و دردسر نتراشید و وقت بیشتری را با هم بگذرانید تا همدیگر را بیشتر بشناسید.

۲ ) صورت حساب های بالا

ادامه مطلب ...