.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

مصرف آجیل ، چربی های بد بدن را از بین می برد

آجیل سالم به علت داشتن چربی های خوب از جمله LDL کم و HDL‌ بالا باعث از بین بردن چربی های بد بدن می شود.

ناصر کلانتری درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: از آنجائیکه آجیل دارای روغن گیاهی و بدون کلسترول است  به همین علت مصرف آجیل بدون رنگ و نمک وبو دار به سلامتی بدن کمک می کند.


وی بیان داشت: با توجه به اینکه آجیل دارای کالری است و مصرف آن باعث افزایش وزن بدن فرد می شود بنابراین افرادی که آجیل مصرف می کنند باید از مصرف غذایی خود کم کنند تا باعث به هم خوردن تعادل غذایی بدنشان نشود.

ادامه مطلب ...

سال نو مبارک


بگذار باران شوق بر زندگیت ببارد ؛ تا روحت را صفا دهد


گلهای عشق در دلت جوانه زند ؛ تا آنها را به دیگران هدیه کنی

خاطراتت قشنگ باشند ؛ تا همواره به یادشان بیاوری

لبخند بر لبانت نقش بندد ؛ تا شادی را بیفشانی

و بهاری بیاید تا بدانی ؛ باز هم فرصت بودن هست


سال نو مبارک

آجیل را قبل از غذا بخورید تا چاق نشوید


یک متخصص تغذیه با بیان این که مردم باید در انتخاب خشکبار به رنگ و مزه آن دقت کنند، اظهار داشت: آجیل را قبل از غذا بخورید تا چاق نشوید.

دکتر کوروش جعفریان متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ذکر این مطلب که تغذیه در ایام عید به دو دسته سالم و غیرسالم تقسیم می‌شوند به ایسنا گفت: مغزها و خشکباری که در ایام عید مصرف می‌شود منابع خوب غذایی هستند و از مواد غذایی سالم محسوب می‌شوند در حالی که شیرینی و شکلات‌های مصرفی در این ایام جز مواد غذایی ناسالم به حساب می‌آیند.

وی در توضیح خشکبار مصرفی در ایام عید اظهار داشت: مغزها حاوی مواد مغذی و ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین آ ، فسفر، منیزیم و دارای ترکیبات امگا 3 هستند که این مواد مغذی نقش مهمی در بدن ایفا می‌کنند.

دکتر جعفریان در ادامه تاکید کرد: افراد باید تعادل را در مصرف خشکبار رعایت کنند. همچنین مصرف روزانه و مداوم مقدار کمی خشکبار مناسب و موثر بوده و باعث افزایش 3 تا 5 درصدی طول عمر انسان می‌شود.

ادامه مطلب ...

رویای رشد مجدد دندان‌ها با کشف ژن رشد مینای دندان محقق می‌شود

از این پس نگران پوسیدگی دندانهای خود و زحمت ترمیم و پر کردن آن نباشید، چون رویای رشد دندان‌های جدید به زودی محقق می‌شود!

این دانشمند‌ان معتقدند که روشی را برای رشد دندان جدید در آزمایشگاه کشف کرده‌اند و به این ترتیب کابوس گذراندن جلسات دردناک در مطب دندانپزشکی به پایان خواهد رسید.


ادامه مطلب ...

جسد مرد یخی

دو کوهنورد آلمانی پیکر مردی را یافته اند که پنج هزار سال پیش در ارتفاعات آلپ بر اثر اصابت پیکان و ضربه به قتل رسیده اما با وجود گذشت این همه سال، به دلیل قرارداشتن در میان برف و یخ، نابود نشده است.



مشاهده ادامه عکسها

سقوط و فرو ریختن دبی



این مقاله در نیویورک تایمز(١١ فوریه ٢٠٠٩) منتشر شده , که نوشته زیر ترجمه بخش های مهم این مقاله است.

سوفیای ٣۴ ساله، خانمی فرانسوی است که حدود یکسال پیش برای استخدام در یک شرکت تبلیغاتی به دوبی نقل مکان کرد. او آن چنان اعتمادی به اقتصاد دوبی که بطور سرسام آوری در حال رشد بود، داشت که آپارتمانی به قیمت ٣٠٠٠٠٠ دلار با وام مسکن ١۵ ساله خریداری کرد.

امروز او مانند بسیاری از خارجیان دیگر که در دوبی کار می کنند از کار اخراج شده و خود را در برابر خطر اخراج از این شهر خلیج فارس می بیند. وضعیت ٩٠ درصد خارجیهای شاغل در دوبی مشابه وضعیت سوفیاست.

ادامه مطلب ...

دانشمند‌ان «ریه» مصنوعی قابل حمل ابداع کردند

دانشمند‌ان یک «ریه» مصنوعی قابل حمل و نقل ابداع کرده‌اند که کیفیت زندگی مبتلایان به مشکلات تنفسی را بهبود می‌بخشد.

 این ابداع جدید به افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند، کمک می‌کند زندگی طبیعی داشته باشند.

این وسیله خون را در خارج از بدن دارای اکسیژن می‌کند، سپس خون اکسیژن دار دوباره به ریه‌ها باز می‌گردد.

ادامه مطلب ...