.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

10 دلیل برای آنکه چای بنوشید

به تازگی پژوهشی توسط دانشمندان استرالیایی انجام شده که بیانگر ارتباط کاهش نسبتا قابل توجه فشار خون با نوشیدن چای سیاه بوده است، به همین دلیل ما بر آن شدیم تا سایر فواید نوشیدن چای را گردآوری کنیم.

1- چای سبز خواص ضدسرطانی دارد. در پژوهش‌های متفاوت نشان داده شده است که کاتچین، ماده‌ای که در چای سبز یافت می‌شود و EGCG نام دارد، با رشد سرطان مرتبط است. این ماده می‌تواند در کاهش دادن سرطان‌هایی همچون مثانه، روده بزرگ، مری، لوزالمعده، مقعد و شکم مفید باشد.

2- مصرف چای سبز سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان‌ها می‌شود. در مطالعه‌ای که ژاپنی‌ها انجام داده‌اند، محققان دریافته‌اند که هرچه بیشتر چای سبز بنوشید، شانس شما در مبتلا شدن به بیماری گرفتگی رگ‌ها کمتر می‌شود.

ادامه مطلب ...

مواردی که مادران باید به دختران خود بگویند


ارتباط نزدیک و صمیمانه والدین و فرزندان باعث می‌شود تا فرزندان نیازهای اطلاعاتی خود را درون منزل و تحت راهنمایی‌های پدر و مادر خود به دست آورده و از پناه بردن به دامان دوست و راهنماهای فاقد صلاحیت بی‌نیاز باشند. در این میان راهنمایی دختران، به لحاظ حساسیت‌های روحی و مسئولیت‌های سنگین زندگی آتی، دقت و توجه ویژه‌ای می‌طلبد.


شما حتما جیک و پک‌هایی با دختر خود دارید و خیلی حرف‌ها با هم می‌زنید. در ذهن یک دختر جوان خیلی چیزها می‌گذرد که در مورد بسیاری از آنها نیاز به کمک و راهنمایی دارد. اگر دقیقا نمی‌دانید که با او راجع به چه چیزهایی باید صحبت کنید، ما در اینجا فهرستی از مواردی را که یک دخترخانم جوان باید از آنها آگاهی داشته باشد آورده‌ایم.

- سیگار کشیدن

صداقت همیشه بهترین شیوه است. اگر خود شما تا به حال سیگار کشیده‌اید و از آن متنفر شده‌اید یا اگر هرگز سیگار را امتحان نکرده‌اید، علت‌های هر دو حالت را برای او توضیح دهید. آگاه باشید که برای نوجوانانی که در اوج انرژی و توانایی بدنی هستند، سلامتی اولویت اول نیست. پس با آنها از کامل شدن، به بلوغ رسیدن و احساس مسئولیت صحبت کنید.


ادامه مطلب ...