.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

درمان سردرد به طور طبیعی

سلامت نیوز: عوامل سردرد زیاد می‌باشند، اما علت اصلی به شیوه زندگی بر می‌گردد. مطالب زیر را بخوانید تا سردرد خود را از بین ببرید...

زمانی که دچارسردرد هستید چه اقدامی می کنید؟ قبل از اینکه برای تسکین درد یک قرص بخورید، علت آن را کشف کنید. عوامل سردرد زیاد می باشند، اما علت اصلی به شیوه زندگی بر می گردد. مطالب زیر را بخوانید تا سردرد خود را از بین ببرید.

عوامل مشترک سردردها یک چیزی در زندگی محیط نامطلوبی به وجود می آورد که سبب سردرد می شود. برای نمونه، خیلی از مردم با سردردهای ناشی از سرما خوردگی، دیر خوابیدن و مصرف نوشابه های الکلی آشنا هستند. دیگر عوامل آن مشکلات سینوسی، تنش ماهیچه، درد چشم، استرس، یک ویروس، آلرژی ها، عادات بد غذایی، آسیب ماهیچه ای در گردن و کمر، و فشار به فک ها می باشند. بعضی از خانم ها شاید سردرد ناشی از ناتوازنی هورمونی را تجربه کرده باشند.

فاکتور غذا

آنچه که به طور مرتب می خوریم روی جریان مفید انرژی و خون به سوی مغز اثر می گذارد و از سردرد جلوگیری می کند. در وعده های غذایی کم بخورید اما از همه گروه غذایی استفاده کنید و از مواد افزودنی، ادویه ها و ترکیبات مصنوعی مصرف نکنید.

برای رفع سردرد، بیشتر مواد و خوراکی های زیر را بخورید

همه لوبیاها، غذاهای سرشار از فیبر، سبزیجات سبز برگ، جعفری، گل داوودی، نعناع، چای سبز، پیاز، زنجبیل، جونیمکوب، هویج، بادام،آلو بخارا و گندم سیاه.


ادامه مطلب ...

انجیر مقوی بدن و برای کم‌خونی مفید است

 انجیر برای تقویت کودکان ضعیف مفید است همچنین کم‌خونی را از بین می ‌برد و استخوان‌ها را استحکام می ‌بخشد.
 
به گزارش فارس انجیر منبع خوب پتاسیم بوده و پتاسیم عنصری است که برای کنترل فشار خون استفاده می‌شود.

انجیر دارای مقدار زیادی کلسیم است و 224 گرم انجیر، 79 میلی‌گرم کلسیم دارد. تحقیقات نشان داده است که کلسیم در انجیر به همان اندازه کلسیم موجود در شیر است.

کلسیم موجب افزایش تراکم استخوان می‌شود و پتاسیم موجود در انجیر، دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش می‌دهد. انجیر یکی از بهترین میوه‌ها برای افزایش تراکم استخوان است و از پوکی استخوان پیشگیری می‌‌کند.

ادامه مطلب ...