.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

خوابیدن با چراغ روشن سبب افزایش وزن می‌شود!

سلامت نیوز: متخصصان روانشناسی در گزارش جدیدی اعلام کردند که اگر در شب، اتاق زیاد روشن باشد این وضعیت سبب افزایش وزن می‌شود.

به گزارش  ایسنا،‌ این متخصصان می‌گویند: موشهایی که به هنگام شب در معرض نور شدید قرار می‌گیرند پس از گذشت هشت هفته حدود 50 درصد بیشتر از موشهایی که در یک چرخه استاندارد نور - تاریکی قرار داشتند، دچار اضافه وزن می‌شوند.

ادامه مطلب ...

کارکرد بدن هنگام خواب (بسیار مهم برای کارمندای محترم!)



داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند


به گزارش سلامت نیوزبرای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر

دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:


ساعت 9 تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.


ساعت 11 تا 1 شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.


ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.


ساعت 3 تا 5 صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد.. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.


ساعت 5 تا 7 صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.

ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.


کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.


دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.

از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.

پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.

منبع:پارسی طب

چگونه می توانیم از اضطراب جلوگیری کنیم؟ قابل توجه کارمندهای بانک

اگر شما از اختلالات اضطراب رنج میبرید ارجاع به یک متخصص سلامت روان به شما کمک میکند اما قبل از ان میتوانید راههای زیر را برای کنترل و جلوگیری از بروز اضطراب امتحان کنید.این راهها میتواند کمک شایانی به کاهش علائم اضطراب کند.


• مراقبت از بدن خود را با خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع  ویتامین ها باشد.
• از الکل دوری کنید ، مصرف قند و کافئین خود را کاهش دهید و یا در صورت امکان قطع کنید.
• برا ی خودتان وقت بگذارید حداقل 20 دقیقه در روز را به استراحت و یا انجام کاری لذت بخش برای خودتان بگذارید .

ادامه مطلب ...

یا مهربانی واگیردار است؟


محققان دانشگاه کالیفرنیا معتقدند؛ مهربانی بسیار سریع گسترش پیدا می‌کند، فقط کافی است تعداد کمی از مردم این گونه رفتار کنند تا تعداد زیادتری را تحت تاثیر قرار دهند.


 منطقه علوم پزشکی تهران، این محققان معتقدند؛ روحیه بخشش در افرادی که آن را تجربه کرده‌اند باقی مانده و پایدار است.

ادامه مطلب ...

برآمدگی شکم برای سالمندان می‌تواند مرگبار باشد

سایز دور کمر یا همان برآمدگی شکم به بیماری‌هایی مانند جنون، آسم، بیماری‌های قلبی و سرطان سینه مرتبط است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد: برآمدگی شکم به طوری که اندازه شلوار افراد از دور کمر آنها بیشتر باشد، حتی برای سالمندانی که چاق نیستند و یا اضافه وزن ندارند، می‌تواند مرگبار باشد.

به گزارش (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، در این مطالعه، محققان به بررسی خطرات چربی‌های غیرمعمول در مردان و زنان دارای برآمدگی شکم پرداختند و دریافتند: این افراد نسبت به دیگران دو برابر بیشتر خطر مرگ را تجربه می‌کنند.


ادامه مطلب ...

کفشهای «لژدار» مناسب‌تر از کفش‌های «پاشنده‌دار» هستند

قابل توجه خانمهای کارمند


یک ارتوپد گفت: پوشیدن کفشهای لژ دار بهتر از کفشهای پاشنه دار است چون کف پا روی زمین قرار نمی‌گیرد و ضربات ناشی از گام برداشتن به طور مستقیم به پا وارد نمی‌شود.

دکتر نسرین مومنی در گفت وگو با (ایسنا)، افزود: کفش باید 2 سانتیمتر لژ یا پاشنه داشته باشد. علاوه بر آن راحت، نرم و سبک باشد چون بچه‌ها در مدارس بیشتر می‌دوند علاوه بر آن، کفشها بویژه کتانی باید از تهویه مناسب برخوردار باشد.

ادامه مطلب ...

مصرف بستنی از بروز بیماری روده‌ای پیشگیری می‌کند

بستنی هم مثل ماست قابلیت نگهداری باکتری‌های پروبیوتیک را دارد. این باکتری‌ها کپسول‌هایی با قطر بسیار نازک (سایز میکرو یا نانو) دارند و به اصلاح فلور میکروبی روده انسان و جلوگیری از رشد باکتری‌های بیماریزا در روده و ایجاد بیماری روده‌ای کمک می‌کنند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بستنی هم مثل ماست قابلیت نگهداری باکتری‌های پروبیوتیک را دارد که از رشد باکتری‌های بیماری‌زا در روده جلوگیری و از بروز بیماری روده‌ای پیشگیری می‌کند.

ادامه مطلب ...