.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

زندگی زناشویی موفق دردهای مفصلی را تسکین می‌دهد

در این بیماری مچ دست‌ها، انگشتان دست و پا، زانوها و قوزک پا بیشتر مستعد ابتلا به آرتریت و التهاب هستند.

سلامت نیوز: متخصصان ارتوپدی می گویند: ازدواج و زندگی زناشویی شاد و رضایت بخش در تسکین دردهای ناشی از التهاب مفاصل موثر است.

به گزارش ایسنا، این متخصصان تاکید دارند: زنان و مردانی که از حمایت عاطفی همسران خود بهره‌مند هستند، کمتر دچار دردهای مفصلی می‌شوند و نسبت به سایر همسالان خود که مجرد هستند و یا ازدواج ناموفقی دارند، از توان حرکتی بهتری برخوردار هستند.

بیماری آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی زمانی بروز می‌کند که سیستم‌ ایمنی بدن شخص به مفاصل او حمله می‌کند و حاصل آن سفت شدن مفاصل، درد و تورم آنها است.

ادامه مطلب ...

رژیم غذایی با کالری پایین روند پیری را به تعویق می اندازد

پزشکان و متخصصان دانشکده پزشکی مونت سینای در آمریکا می‌گویند: وقتی از یک رژیم غذایی حاوی کالری پایین پیروی کنید، مولکول‌هایی در بدن فعال می‌شوند که خاصیت ضد پیری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا پروفسور چارلز موبز و دستیاران وی در این دانشکده یک معمای مولکولی را فاش ‌کرده‌اند که نشان می‌دهد در شرایط خاص یک رژیم غذایی حاوی کالری کم زمان بروز برخی از پیامدها و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مثل آلزایمر را به تعویق می‌اندازد.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، این متخصصان دریافته‌اند: محدود کردن رژیم غذایی در واقع یک فاکتور نسخه‌ای را ترغیب می‌کند که CBP نامیده می‌شود و نقش آن کنترل فعالیت ژن‌هایی است که عملکرد سلولی را تنظیم می‌کنند.

پزشکان معتقدند: با تقلید از تاثیر محافظتی CBP می‌توان داروهایی را در اختیار داشت که روی عملکرد ژن‌ها تاثیرگذار باشند و در نتیجه طول عمر افراد را افزایش داد و یا پیامدهای پیری را در آن‌ها کاهش داد.

منبع

خندیدن معادل 10 دقیقه حرکت ایروبیک ورزشی است

با هر بار خندیدن، دیافراگم صد حرکت انجام می‌دهد که مساوی 10 دقیقه انجام ایروبیک است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا دفتر آموزش و ارتقاء سلامت با بیان این مطلب اعلام کرد: علاوه بر این، خندیدن محرک متابولیسم و شادی بخش بوده و نوعی ورزش محسوب می شود.
بنا بر این گزارش این دفتر با اعلام این که تحرک داشتن در تمام طول روز، کلید سلامت عمومی و کاهش وزن است، توصیه های ساده برای کاهش وزن را چنین برشمرد:
1- حین صحبت کردن قدم بزنید. این قانون را برای خود تصویب کنید که هر بار تلفن همراه یا منزل شما، زنگ می‌خورد در حین صحبت کردن در خانه قدم بزنید. به این ترتیب روزی 5 تا 10 دقیقه به تحرک تان افزوده می‌شود.

ادامه مطلب ...

پول شمار انگشتی ، ایده ای نو در زمینه شمارش پول




حتما مثل معروفی که بیان میکند پول که به دستت رسید بشمار رو شنیده اید و حال شمارش پول یا به صورت دستی است و در صورتی که پول هنگفتی به شما رسید چاره آن پول شمار است . اما شاید پول شماری که Wei Hansen و دوستانش طراحی کرده اند راه حل سوم و بهتری باشد و انقلابی در صنعت شمارش پول ( ؟؟!! ) .

این دستگاه پول شمارکه بصورت انگشتی است وباتوجه به سایز کوچک آن و قرار گرفتن در دست مانند یک انگشتری به کمک اشعه مادون قرمزی که بر روی اسکناس ها ساطع می کند شمارگان آن را در صفحه LED کوچک خود به نمایش می گذارد .

شاید با تولید انبوه این ماشین پول شمار انگشتی انگشتان شما هم مجهز به یک پول شمار شود.

منبع

ترک خانه بدون خوردن صبحانه سلامت قلب را به خطر می‌اندازد


سلامت نیوز: ترک کردن خانه با معده خالی به هنگام صبح و بدون خوردن وعده غذایی صبحانه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی خطرناک را افزایش می‌دهد.


به گزارش  ایسنا، متخصصان پزشکی در انگلیس خاطرنشان کردند: نخوردن مکرر صبحانه به چاقی و ذخیره بیشتر چربی به دور معده و در نتیجه افزایش میزان کلسترول بد خون منجر می‌شود که این تغییرات همگی فاکتورهای اصلی خطرزا در بروز بیماری‌های قلبی هستند. این امر همچنین سبب افزایش مقدار انسولین در خون می‌شود و خود نشانه هشدار دهنده‌ای از بروز «دیابت» است.

ادامه مطلب ...

چرا مردم دروغ میگویند؟

چرا مردم دروغ می‌گویند؟ پاسخ ساده‌اش این است: برای این که آسان است. تقریباً همه مردم دروغ می‌گویند و اغلب آن‌ها در این کار مهارت دارند. شواهد نشان می‌دهد که اغلب مردم دروغگویی را در همان سنین اولیه یاد می‌گیرند. کودکان تقریباً در سن 3 سالگی برای این که خود را به مشکل نیندازند دروغ می‌گویند. در 5 سالگی، وقتی پای تنبیه در میان باشد، اغلب کودکان دروغ‌گویان ماهری هستند. ادامه مطلب ...