.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

“پشـه” ، خطرناکترین و کشنده ترین موجود روی زمین است!

“پشـه” افزون بر مزاحمت و نیش های ناراحت کننده، می تواند عامل مرگ انسان باشد.

 

تنها حیوانی که باعث بیشترین میزان مرگ و میر در جهان است پشه می باشد. تنها پشه مالاریا سالیانه  بیش از دو میلیون انسان را  به کام مرگ می کشاند  در حالی که  حیوانی مانند خرس تنها بین ده تا پنج نفر را در طول سال می کشد . و صد نفر در طول یک سال از حمله کوسه کشته می شوند .

 

 

ادامه مطلب ...

زنان و مردان را چطور ا ز خواب بیدار کنیم؟

پژوهشگران می گویند نتایج یک پژوهش نشان می دهد زنان با استشمام بوی قهوه خیلی بیشتر احتمال دارد که از خواب بیدار شوند در حالی که مردان ترجیح می دهند با محرکی مثل بوی غذاهای سرخ شده از رختخواب خود خارج شوند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز  ،  بررسی آماری فوق در انگلیس و  توسط شرکت اسلوم برداون، تولید کننده لوازم تخت خواب صورت گرفته است  .  فیل آترتون از کارشناسانی  که این نظرسنجی را انجام داده  می گوید: این مطالعه نشان می دهد که بوهای مختلف می توانند مانند محرک های تاثیرگذار عاملی برای بیدار کردن افراد از خواب به هنگام صبح باشند اما استفاده از این روش مستلزم آن است که هر فردی حساسیت و محرک خاص خود را برای بیدار شدن از خواب پیدا کند.
این نظرسنجی تایید می کند که به طور کلی ۲۶ درصد از انگلیسی ها با تحریک بوی قهوه از خواب برمی خیزند در حالی که ۲۷ درصد از مردان انگلیسی با استشمام بوی تخم مرغ، سوسیس یا گوشت کبابی سریعتر بیدار می شوند.

ادامه مطلب ...

علت بیماری ام اس کشف شد

کاهش جریان خون در رگ‌ها موجب رسوب آهن در مغز شده و همین امر منجر به ضایعات عصبی مانند «ام اس» می‌شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا دانشمندان ایتالیایی رگ‌های باریک گردن را عامل بروز بیماری اسکلروز چندگانه یا «ام اس» می‌دانند.

متخصصان کانادایی در حال انجام مطالعات خود بر روی بیماری «ام اس» MS هستند. آن‌ها در این تحقیقات از فرضیه‌های مطرح شده قبلی توسط محققان ایتالیایی استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش کانادین پرس، دانشمندان ایتالیایی رگ‌های باریک گردن را عامل بروز بیماری اسکلروز چندگانه یا «ام اس» می‌دانند.

ادامه مطلب ...

کارزاری به نام زندگی مشترک


  هیچ دورانی به اندازه سالهای اولیه زندگی مشترک برای زوجین خاطره انگیز و لذتبخش نیست و ازسوی دیگر هیچ مسئله ای همانند ازدواجی که درسالهای ابتدایی مملو از دشمنی، نارضایتی، دلخوری و رنجش باشد دیگران را متأثر نمی کند.

حقیقت این است که لزومی ندارد در سال های اولیه، ازدواج به صحنه جنگ تبدیل شود. در واقع با شکیبایی و گذشت می توان این سالها را به دورانی سرشار از شادی تبدیل کرد. برای اینکه ازدواجی موفق داشته باشید توصیه های زیر را سرلوحه زندگی خود قراردهید:

1- با همسرتان با صداقت برخورد کنید و افکار و احساسات خود را با او در میان بگذارید. این کار غالبا نتایج مثبتی درپی دارد. به قول قدیمی ها: «سکوت طلاست» ولی این ضرب المثل درمورد کسانی که به تازگی ازدواج کرده اند صادق نیست. فقدان ارتباط ممکن است همسرتان را سردرگم کرده و او را در مورد نیات شما دچار تردید کند.

ادامه مطلب ...

نحوه صحیح شستن موها


به نظر می‌رسد بهترین روش برای شستن موها بسیار ساده است؛ ابتدا موها را خیس می‌کنیم، شامپو می‌زنیم، با آب شستشو می‌دهیم، به آنها نرم‌کننده می‌زنیم، دوباره با آب می‌شوییم، با حوله (و بعضی‌ها با سشوار) خشک می‌کنیم، آنها را شانه کرده و حالت می‌دهیم، درست است؟ خیر درست نیست! یا شاید بهتر است بگوییم تا حدی درست نیست، زیرا شستن موها چند فوت کوزه‌گری دیگر نیز دارد که در اینجا قصد داریم آنها را برای شما بازگو کنیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه نامه تندرستی به نظر می‌رسد بهترین روش برای شستن موها بسیار ساده است؛ ابتدا موها را خیس می‌کنیم، شامپو می‌زنیم، با آب شستشو می‌دهیم، به آنها نرم‌کننده می‌زنیم، دوباره با آب می‌شوییم، با حوله (و بعضی‌ها با سشوار) خشک می‌کنیم، آنها را شانه کرده و حالت می‌دهیم، درست است؟ خیر درست نیست! یا شاید بهتر است بگوییم تا حدی درست نیست، زیرا شستن موها چند فوت کوزه‌گری دیگر نیز دارد که در اینجا قصد داریم آنها را برای شما بازگو کنیم، پس با ما همراه شوید.


 شانه کردن موها

ابتدا قبل از حمام کردن و خیس شدن موها، آنها را با دقت شانه کنید، زیرا موهای خیس بسیار حساس و آسیب‌پذیرند. شانه کردن موها در حالت خشک امکان آسیب رسیدن به آنها را بسیار کاهش می‌دهد، زیرا در این حالت موهای گره خورده بسیار راحت‌تر از هم باز می‌شوند، در حالی‌که شانه زدن موها در حالت خیس آسیب فراوانی به آنها وارد می‌کند. گرمای زیاد نیز برای موها مضر است، با وجود اینکه آب داغ همانند سشوار یا نور مستقیم خورشید به موها آسیب نمی‌زند، اما ضررهای خاص خود را دارد. برای پیشگیری از هرگونه آسیب جدی موهایتان را با آب گرم و تا حدی ولرم بشویید. هیچ چیز لذت بخش‌تر و خوشایندتر از دوش گرفتن با آب داغ نیست، اما به شرطی که موهایتان به طور مستقیم با آن تماس نداشته باشند.
 
 

ادامه مطلب ...

بهترین سن برای شروع رژیم گرفتن


اگر قصد دارید اضافه وزنتان را کاهش دهید، متخصصان تغذیه معتقدند که بهترین زمان برای آغاز رژیم گرفتن از سن 28 سالگی است.

به گزارش  ایسنا، بررسی‌ها نشان داده است موفق‌ترین افراد در تلاش برای لاغر شدن، کسانی هستند که از این سن شروع به رژیم گرفتن می‌کنند.

این بررسی‌ها روی 3000 هزار زن در حدود 30 سالگی صورت گرفته است. متخصصان تغذیه در انگلیس تأکید دارند که زنان در اواخر دهه 20 سالگی به دلیل داشتن زمان و اراده قوی‌تر بهتر از عهده این کار برمی‌آیند. بعلاوه چون‌ آن‌ها در این سن بیشتر نگران افزایش وزن خود هستند، اغلب با تمرکز بیشتری به اهداف خود برای کاهش وزن می‌پردازند و توجه دارند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، از سوی دیگر زنان در دهه 30 سالگی اغلب به قدری مشغله دارند که کمتر فرصت می‌کنند به وزن خود توجه کنند و در سنین 40 و 50 سالگی نیز علاقه خود را برای متناسب نگه داشتن بدنشان از دست می‌دهند.

منبع

چگونه در عرض یک هفته پنج کیلو از وزن خودتان را کم کنید؟


اگر به فکر کم کردن چند کیلو وزن اضافه خود هستید،به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. رژیم های غذایی زیادی وجود دارد که در مدت زمان اندکی می توانند وزن زیادی را از شما کم کنند . اما در حقیقت بسیار از آنها ناسالم هستند و با پیروی زیاد از آنها، صدمات زیادی را به بدن شما وارد می کنند.

پیروی از رژیمی مناسب می تواند وزن شما را کاهش داده و از برگشت دوباره شما جلوگیری کند. کم کردن هر مقداری از وزن نیازمند تغییر در نو ع زندگی و عادات زندگی است. غذاهایی وجود دارند که باید به طور کلی از رژیم غذائی حذف و یا کم شوند.

ورزش را نیز باید در برنامه روزانه خود قرار دهید. تمام این کارها بسیار آسان است و شما به راحتی می توانید با گنجاندن آنها در برنامه روزانه خود به راحتی مقدار زیادی از وزن خود را کاهش دهید. از رژیم ها ی غذائی ناسالم و نامناسب خودداری کنید.

ادامه مطلب ...