.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

افراد حامل"ژن شب" کم میخوابند و احساس خستگی نمی کنند!


پژوهشگران آمریکایی یک جهش ژنتیکی را با عنوان "ژن شب" یافتند که حاملان آن حتی در صورت کم خوابی نیز هرگز احساس خستگی نمی کنند.
محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو جهش ژنی با عنوان DEC2 معروف به ژن شب را یافتند که می تواند در DNA برخی از افراد یک خانواده وجود داشته باشد. افراد حامل این جهش ژنتیکی تنها 6 ساعت در شبانه روز می خوابند در حالی که هرگز احساس خستگی نمی کنند.

ادامه مطلب ...

کمبود پروتئین ازعلل شایع ریزش مژه‌ها است


مشکلات تغذیه‌ای مانند کمبود پروتئین از علل شایع ریزش مژه‌ها است.

تحقیقات نشان می‌دهد: ریزش مژه علل متفاوتی دارد اگر ریزش مژه با نازک شدن موهای سر همراه باشد، علت آن حملات سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌ موهای سر است.

از علل دیگر ریزش مژه‌ها به کم کاری تیروئید، برهم خوردن تعادل هورمونی، بیماری‌های سیستم ایمنی، مشکلات تغذیه‌ای به خصوص کمبود شدید پروتئین یا سوء تغذیه و واکنش‌های حساسیتی و آلرژیکی به نوعی ماده موجود در مواد آرایشی می‌توان اشاره کرد.

براین اساس، شست‌وشوی مژه‌ها بعد از حمام آب گرم و همچنین پیروی از رژیم غذایی کم کالری و دریافت نکردن مواد غذایی به میزان کافی می‌تواند در نازک شدن مژه‌ها تاثیرگذار باشد.

منبع : سلامت نیوز

خیابان ولی‌عصر تهران از 23 مرداد یک‌طرفه می‌شود



خودروهای تهران از 23 مرداد 1388 با یک تغییر ترافیکی روبه‌رو می‌شوند.

"خیابان ولی‌عصر(ع) از تقاطع خیابان شهید بهشتی تا پارک‌وی یک‌طرفه به سمت شمال می‌‌شود."

 این اطلاعیه‌ای است که به تازگی با پلاکارد در نقاطی از خیابان ولی‌عصر برای آگاهی شهروندان تهرانی نصب شده است.

علت این تغییر، گسترش خط هفت BRT در این منطقه اعلام شده است


منبع: همشهری آنلاین

مردان انگلیسی بهترین شوهران دنیا لقب گرفتند


دپارتمان حقوق زنان انگلستان در گزارش خود اعلام کرد: مردان انگلیسی بهترین شوهران دنیا هستند، چرا که در کارهای منزل به همسران خود کمک می‌کنند.

به گزارش سرویس  (ایسنا)، طی تحقیقات دپارتمان حقوق زنان در انگلستان این موضوع مشخص شد که مردان انگلیسی در میان 13 کشور نظیر سوئد، نروژ، استرالیا و ایالات متحده آمریکا بهترین هستند، چرا که در کارهای مربوط به منزل نظیر بچه‌داری، نظافت منزل و آشپزی به زنان خود کمک می‌کنند.


ادامه مطلب ...

مواد لازم برای سلامت موهای شما


زمانی که صحبت از سلامت گیسوان شما می شود ، تنها آنچه می توان به صورت موضعی مصرف کرد تا کیفیت مو را بهتر نمود مطرح نیست بلکه نوع رژیم غذایی شما نیز در این زمینه نقش موثری بازی می کند. پس تنها به شامپو و سایر مواد آرایشی و بهداشتی توجه نکنید، بلکه حفظ پاکیزگی مو و تغذیه مناسب آن نیز لازم است.


ادامه مطلب ...

تاثیر رایحه گلها در کاهش استرس


مطالعات نشان می دهد که لینالول، نوعی ترکیب معطر در گیاهان که در بسیاری از مواد غذایی و گل ها نظیر پرتقال، انگور، مانگو، لیمو، ریحان و استوقدوس باعث کاهش استرس مرتباط با تغییرات ژنی می شود.


ادامه مطلب ...

نخستین شکلات بدست آمده از شیر شتر وارد بازارهای جهان میشود




یک شرکت عربی نخستین شکلات تولید شده از شیر شتر را به زودی روانه بازارهای اروپا، ژاپن و آمریکا خواهد کرد.

شیر شتر پنج برابر شیر گاو ویتامین ث دارد. لاکتوز آن کمتر و انسولین آن بیشتر است و همین ویژگی باعث شده گزینه مناسبی برای افراد دیابتی و کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند باشد.
به گزارش رویترز، "مارتین فان المسیک مدیر عامل شرکت "النسمه" در دوبی گفت: این شرکت قصد دارد این محصول جدید خود را طی ماه آینده، نخست به بازارهای عربستان و سپس طی چند ماه بعد از آن به بازارهای بحرین، قطر، کویت و آمریکا عرضه کند.

ادامه مطلب ...