.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

خوراکیهای که به شما پوست و سلامتی فوق العاده می بخشند

در فصل زمستان ، بیماریهایی مانند افسردگی ، آلرژی، حساسیت ، خشک شدن پوست دست ، همینطور حساس شدن پوست صورت به کرات رواج پیدا میکند.

سلامت نیوز :در فصل زمستان ، بیماریهایی مانند افسردگی ، آلرژی، حساسیت ، خشک شدن پوست دست ، همینطور حساس شدن پوست صورت به کرات رواج پیدا میکند
 
خوراکیهای که به شما پوست و سلامتی فوق العاده می بخشند :
با فرا رسیدن فصل پاییز و به دنبال آن فصل زمستان ، بیماریهایی مانند افسردگی ، آلرژی، حساسیت ، خشک شدن پوست دست ، همینطور حساس شدن پوست صورت به کرات رواج پیدا میکند .

اما چگونه می توان تمام این حساسیت های را کاهش داد  در عین اینکه سالم و شاداب باشیم ؟
با یک رژیم غذایی مناسب و استفاده از غذاهایی که بسیار روزمره و ارزان هستند میتوانید سلامتی و پوستی سالم را برای خود تضمین کنید .

غذاهای که برای فصل زمستان توصیه می شوند :

1* روغن زیتون :
این روغن دارای فواید بسیار زیادی می باشد :

* در زمستان معمولا با سرد شدن هوا ، میل به غذا و خوردن خوراکی های مختلف افزایش پیدا می کند چه باید کرد ؟

ادامه مطلب ...

چه کسانی شادترند؟جوان، متاهل، بدون فرزند

افراد جوان، متاهل و بدون فرزند شادترین افراد در جامعه هستند.
در مطالعاتی که توسط شورای تحقیقات اجتماعی و اقتصادی و با حمایت دولت انگلستان انجام شده است نزدیک به 48.9 میلیون پوند برای بررسی اوضاع جامعه صرف شد. در این مطالعات مشخص شد زوج‌های مسن‌تر نسبت به جوان‌ترها رضایت کم‌تری از زندگی دارند و هم‌چنین سرعت کاهش شادی و رضایت در بین زنان در جامعه سریع‌تر از مردان است.
محققان کشف کردند زوج‌هایی که برای مدت کم‌تر از 5 سال در کنار یکدیگر بودند با احتمال بیش‌تری نسبت به زوج‌هایی که مدت طولانی‌تری با یکدیگر ارتباط داشتند احساس شادی در زندگی خود می‌کردند.


ادامه مطلب ...

ای بی وفا، راز دل بشنو، از خموشی من، این سکوت مرا ناشنیده مگیر


ای بی وفا ، راز دل بشنو ، از خموشی من ، این سکوت مرا ناشنیده مگیر
ای آشنا ، چشم دل بگشا ، حال من بنگر ، سوز و ساز دلم را ندیده مگیر

امشب که تو ، در کنار منی ، غمگسار منی ، سایه از سر من تا سپیده مگیر
ای اشک من ، خیز و پرده مشو ، پیش چشم ترم ، وقت دیدن او ، راه دیده مگیر

دل دیوانه ی من به غیر از محبت گناهی ندارد ، خدا داند
شده چون مرغ طوفان که جز بی پناهی ، پناهی ندارد ، خدا داند
منم آن ابر وحشی که در هر بیابان به تلخی سرشکی بیفشاند
به جز این اشک سوزان ، دل نا امیدم گواهی ندارد ، خدا داند

ای بی وفا ، راز دل بشنو ، از خموشی من ، این سکوت مرا ناشنیده مگیر
ای آشنا ، چشم دل بگشا ، حال من بنگر ، سوز و ساز دلم را ندیده مگیر

دلم گیرد هر زمان بهانه ی تو ، سرم دارد شور جاودانه ی تو
روی دل بود به سوی آستانه ی تو
چو آید شب ، در میان تیرگی ها ، گشاید تن ، روح من به شور و غوغا
رو کند چو مرغ وحشی ، سوی خانه تو

ای بی وفا ، راز دل بشنو ، از خموشی من ، این سکوت مرا ناشنیده مگیر
ای آشنا ، چشم دل بگشا ، حال من بنگر ، سوز و ساز دلم را ندیده مگیر

امشب که تو ، در کنار منی ، غمگسار منی ، سایه از سر من تا سپیده مگیر
ای اشک من ، خیز و پرده مشو ، پیش چشم ترم ، وقت دیدن او ، راه دیده مگیر



                       شعر از بهادر یگانه


بشنوید این تصنیف زیبا را با صدای علیرضا قربانی و به آهنگسازی استاد همایون خرم

شعری زیبا

دانی که چرا زمیوه ها سیب نکوست
نیمش رخ عاشق است و نیمش رخ دوست
آن زردی و سرخی که درآن می بینی
زردی رخ عاشق است و سرخی رخ دوست....
آن دوست که بی وفاست دشمن به از اوست
آن نقره که بی بهاست آهن به از اوست

جشن فارغ التحصیلی



بعد از مدتها برای جشن فارغ التحصیلی به دانشگاه رفتم

کلی خوش گذشت و دوستای قدیمی ام رو دیدم

روزهای دانشگاه ...

یادش بخیر