.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

دمپایی های لاانگشتی احتمال ابتلا به سرطان پوست راافزایش می دهد


پزشکان انگلیسی هشدار دادند پوشیدن صندل و دمپایی لاانگشتی می تواند موجب ابتلا به سرطان پوست در پاها شود.

 

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، از آنجا که کفش های روباز پوست پا را در معرض نور شدید خورشید قرار می دهد، احتمال ابتلا به تومور در پاها نیز افزایش می یابد. نور خورشید دلیل ابتلا به سرطان پوست و یا مانوماهاست.
به گفته پزشکان، سرطانی که در پاها ظاهر می شود، ملانومای انتهای پا نام دارند.
محققان نشان میدهند که از هر دو بیمار مبتلا به ملانوماهای انتهای پا یک نفر زنده می ماند در حالی که در بیمارانی که تومور سرطانی در بخش های دیگری از پایشان بروز می کند، از هر پنج نفر چهار نفر زنده می مانند.
پزشکان می گویند از کرمهای ضد آفتاب با عامل SPF 15 یا بیشتر می توان برای محافظت از پوست پاها از جمله کف پاها استفاده کرد.
آنتونی کونتوس رییس درمانگاه بیمارستان سنت جان و سنت الیزابت می گوید بیماران معمولا سرطان پوست روی پاها را با نشانه های ضرب دیدگی یا زخم اشتباه می گیرند.
به گفته وی با افزایش محبوبیت صندل های روباز و دمپایی هایی لاانگشتی، پاها اغلب در معرض نور شدید خورشید قرار می گیرند. پاها در بیشتر مواقع سال در کفش ها پوشیده شده اند و سپس در دمای بسیار گرم با پوشیدن صندل، در معرض خورشید قرار می گیرند.این به آن معناست که پاها به آفتاب سوختگی حساس می شوند.

به نقل از ایرنا

نظرات 1 + ارسال نظر
راوی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:30 ق.ظ

سالهای ساله که جنوبی ها دارن دمپایی انگشتی می پوشن ولی هنوز کسی نگفته که در جنوب سرطان پوست بیشتر از جاهای دیگه است. البته تحقیقی هم صورت نگرفته. حداقل فکرمیکنم صورت نگرفته.
از دیدگاه دیگه ای هم که نگاه کنیم اگه آبادانی ها دمپایی انگشتی نپوشند به نظر شما چی بپوشن؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد