.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

.: دنیای دانستنی ها :.

دانستنیهای کاربردی روز

استرس باعث تغییر شکل مغز می شود


دانشمندان کشف کرده اند که چگونه استرس- تنش فیزیکی و روحی- باعث تغییر شکل فیزیکی مغز شده و آسیب بلند مدتی به انسان وارد می کند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،استرس باعث می شود که نورون ها –سلولهای مغز- تحلیل رود. فرسودگی بدن که ناشی از استرس فوق العاده است، باعث تغییر سیستم عصبی می شود. استرس نوعی نگرانی است که در فکر انسان توسعه یافته و ناشی از اولین تجربه پراسترس بوده است. استرس به خصوص در ابتدای زندگی حتی در دوران جنینی باعث می شود که بعدها تغییرات ناخواسته ای در رفتار و توانایی یادگیری و حافظه برجای بماند که عواقب بعدی آن سوء استفاده های دارویی و اختلالات روحی خواهد بود.

 استرس پیش از تولد باعث تغییر همیشگی در مغز می شود . استرس نحوه نمود ژن ها را در زندگی دچار تغییر می کند. حتی استرس های خفیف و یا کوتاه مدت نیز برای سلامت انسان مضر است. با توجه به مضرات فوق العاده وخیم استرس ، دانشمندان نورولوژیست در صدد هستند که دارویی برای پیشگیری از آسیب های ناشی از استرس تولید کنند.

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
فاطمه سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:10 ب.ظ http://www.weblord.blogfa.com


سلام دوست عزیز
وبت محشره. مطالبش رو خوندم و لی وقت نکردم همش رو بخونم
اگه میشه من رو با نام مدل لباس مجلسی لینک کن
من شما را لینک خواهم کرد کردم
منتظر هستم اپم
باز هم بهت سر می زنم
موفق باشی
بای
[بوسه][گل][بدرود]

پ.نون سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:15 ب.ظ

یاخدا!

فاطمه سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:16 ب.ظ http://www.weblord.blogfa.com


سلام دوست عزیز
وبت محشره. مطالبش رو خوندم و لی وقت نکردم همش رو بخونم
اگه میشه من رو با نام مدل لباس مجلسی لینک کن
من شما را لینک خواهم کرد کردم
منتظر هستم اپم
باز هم بهت سر می زنم
موفق باشی
بای
[بوسه][گل][بدرود]

شیما سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:16 ب.ظ http://www.glseek.com/box.html

سلام دوست عزیز . از وبلاگ خیلی خیلی خوبتون تشکر می کنم.از وبلاگتون خیلی خوشم اومد. من هم برای اینکه سهم کوچکی در قدرتمند کردن و زیباتر شدن وبلاگ شما داشته باشم به شما توصیه می کنم سرچ باکس این موتور جستجوگر قدرتمند را که قادر به جستجو به همه زبانها است به سایت خود اضافه کنید.نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر ببینید.

www.glseek.com/box.html

داستان گو سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:22 ب.ظ http://dastangooo.blogsky.com

وبلاگ خوبی داری/ تقریبت تمام متن و عکسهای این صفحه ت رو خواندم/.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد